۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۱۰۳۹۷
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان تأکید کرد:

ضرورت پاسخگویی طلاب به شبهات موجود در فضای مجازی

خبگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان طلاب را به تلاش بیشتر برای پاسخ به شبهات موجود در فضای مجازی تشویق کرد و گفت: طلاب در پرداختن به شبهات فضای مجازی جدیت بیشتری نشان دهند.
حجت الاسلام خدايي

حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان، در پایان همایش طلایه داران تبلیغ که صبح امروز در زنجان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با بیان این که طلاب به سبک زندگی اسلامی اهمیت بیشتری دهند، اظهار داشت: مبلغان در روستاها و در هنگام تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان به سبک زندگی اسلامی تأکید بیشتری داشته باشند که اگر این مقوله حل و فصل شود بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد را می توان از بین برد.

 

وی در ادامه به شبهات موجود در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: مورد دیگری که می طلبد طلاب با جدیت بیشتری آن را دنبال کنند، پرداختن به مقوله شبهات موجود در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی از جمله وایبر، واتس آپ و دیگر شبکه های اجتماعی است که باید به شبهات موجود در آنها پاسخ داده شود.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه خاطر نشان کرد: البته می توان از این فضاها نیز به نحو احسن استفاده کرد که آن هم کمک و هم فکری با مجموعه دوستان در این شبکه ها برای زدودن مشکلات، شبهات اجتماعی و عقیدتی است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه مبلغان را به استفاده از مثال های ساده و به روز ترغیب و تأکید کرد: مبلغان عزیز سعی کنند با مثال های به روز و جدید و یا به قول معروف در قالب هایی جدید مطالب خود را به نحو احسن بیان کنند که در این صورت مطالب همان مطالب غنی و حدیثی است ولی با بیان جدید و شیوا که آن را در ذهن ها ماندگار می کند.

 

وی در ادامه به بحث برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: طلاب جوان سعی کنند با برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت در این ایام که مدارس تعطیل است دانش آموزان و نوجوانان را بیش از پیش به این سمت و سو سوق دهند تا به اهداف عالیه و بلند تربیتی خود برسند.

 

این مسؤول بیان احکام دینی و فقهی را از دیگر ضروریات عرصه تبلیغ خواند و گفت: سعی کنید احکام را بیشتر از گذشته برای جوانان و مردم بیان کنید چرا که متأسفانه گاهی به گوش می رسد طلاب و مبلغان عزیز در بیان احکام کوتاهی می کنند؛ پس حداقل سعی کنید از روی رساله های عملیه بر روی منبرها یا در کلاس ها بخشی از احکام مورد ابتلاء را بیان کنید.

 

حجت الاسلام خدایی در پایان خاطر نشان کرد: مبلغان عزیز در منبرها سعی کنند به بحث های ایثار و شهادت، حجاب و عفاف و مسایلی از این دست بپردازند و در مسأله حجاب نیز به آیات انذار اشاره بیشتری داشته باشند چرا که ما مبلغان فقط به آیات تبشیر اشاره می کنیم و آیات انذار که در انسان از بابت عمل نکردن به مفاهیم الهی و دینی نوعی خوف ایجاد می کند مورد غفلت واقع شده است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات