۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۱۰۴۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مردم با یک اشاره مرجع شیعی بسیج می‌شوند/مرجعیت شیعه در طول تاریخ عزت اسلام و مسلمین را حفظ کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی علیه گروه تروریستی داعش، گفت: مرجعیت شیعه در طول تاریخ عزت اسلام و مسلمانان را حفظ کرده و به همین دلیل هم یک اشاره مرجع شیعی برای بسیج عمومی مردم کفایت می کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به جنایت های گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در مناطقی از کشور عراق، اظهار داشت: این جنایتکاران مزدورهای دشمنان قسم خورده اسلام هستند که نام مسلمانی بر روی خود نهاده اند اما سر مسلمانان اعم از شیعه و سنی را می برند و در همان حال نیز الله اکبر می گویند.

 

وی با اشاره به این که گروه های تروریستی مسلمان نما افزون بر این که از سوی کشورهای غربی حمایت می شوند، برخی از دولت های عربی متحجر منطقه نیز آنها را مورد حمایت قرار می دهند، افزود: تأسف آور این که در این میان برخی مفتی های دین نشناس وهابی نیز نقش پدر معنوی این گروه های تروریستی را بازی می کنند و با فتواهای عجیب و غریب خود بر آتش جنگ و خونریزی و جنایت می دمند.

 

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: برخی از این مفتی ها جنایت داعش در عراق و همراهی تعدادی از بعثی های به جا مانده از رژیم بعث و نیز شماری از مزدوران ارتش سابق با این گروه تروریستی را انقلاب مردمی عراق می نامند در حالی که هر انسان عاقلی می داند که این مفتی های وهابی حرف مفت می زنند اما مفت حرف نمی زنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بیان داشت: اما در مقابل مرجعیت شیعه را در نظر بگیرید؛ وقتی که حضرت آیت الله سیستانی در عراق یک اشاره می کند که جنگ با داعش واجب کفایی است و مردم باید به کمک ارتش بیایند؛ ببینید چه غوغایی در این کشور به راه افتاده و فوج فوج جوانان برای مبارزه با داعش داوطلب شده اند.

 

وی عنوان کرد: همان گونه که در گزارش ها آمده مردم شیعه و سنی عراق با لبیک به فتوای جهاد این مرجع بزرگ شیعی برای مبارزه با داعش اعلام آمادگی کرده اند و به فضل الهی نیز به زودی سرزمین خود را از لوث وجود این قوم وحشی پاک می کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این اقدام حضرت آیت الله سیستانی و استقبال عظیم مردمی از فتوای وی را با مفتی های وهابی مقایسه کنید که فتواهای شرم آور می دهند و سبب تمسخر اسلام در بین سایر ملت های دنیا می شوند؛ ملت هایی که شاید چندان شناخت درستی نیز از اسلام ندارند و این فتواها را مصداق اسلام می پندارند.

 

به گفته وی مرجعیت شیعه عراق در طول تاریخ چندین بار از این گونه فتواهای مهم صادر کرده که از آن جمله می توان به فتوای تحریم توتون و تنباکو از سوی آیت الله سیدحسن شیرازی معروف به میرزای شیرازی، فتوای دفاعیه آیت الله محمد‌تقی شیرازی معروف میرزای دوم، فتوای جهاد آخوند ملامحمدکاظم خراسانی و ... اشاره کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مرجعیت شیعه در طول تاریخ عزت اسلام و مسلمانان را حفظ کرده و به همین دلیل هم یک اشاره مرجع شیعی برای بسیج عمومی مردم کفایت می کند.

 

وی همچنین با اشاره به همراهی شماری از علمای اهل سنت عراق با فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی، عنوان کرد: باید از علمای اهل سنت عراق نیز تشکر کرد که با حضرت آیت الله سیستانی هم نوا شدند و گفتند که در این مسأله از آیت الله سیستانی تقلید می کنند و از طرفداران خود نیز خواستند که به فتوای این مرجع شیعه لبیک بگویند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی مردم عراق به فضل الهی و با مدیریت دولت عراق و همراهی مرجعیت شیعه و نیز با عزمی راسخ، عناصر مزدور و اجاره ای داعش را به زانو در بیاورند و شکست سختی را به آنها تحمیل کنند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات