۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۱۰۴۵۴
با هدف ایجاد بخش استان شناسی برگزار شد؛

هم‌اندیشی دستگاه­های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی دستگاه­های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با هدف ایجاد بخش استان شناسی، تاریخ و فرهنگ استان برگزار شد.
نشست هم انديشي دستگاه­هاي فرهنگي کهگيلويه و بويراحمد

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه­های عمومی کشور، نشست هم اندیشی دستگاه­های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با هدف ایجاد بخش استان شناسی، تاریخ و فرهنگ استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد و مدیرکل حج و اوقاف در کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار شد.

 

فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست ایجاد بخش استان شناسی در کتابخانه مرکزی یاسوج را یک ضرورت خواند و افزود: با ایجاد این بخش، پژوهش و تحقیق در باره تاریخ استان برای اساتید و دانشجویان و همچنین آشنایی با تاریخ و فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد برای مراجعین به این کتابخانه آسان می‌شود.

 

فتاح محمدی در ادامه اظهار داشت: مجموعه کتابخانه­های عمومی با ایجاد این بخش، کار خوبی را آغاز می‌کنند و باید همه دستگاه های فرهنگی با مشارکت خود این مجموعه را کمک کنند زیرا این بخش در کتابخانه مرکزی در واقع بانک اطلاعاتی فرهنگی استان است.

 

امین کمالوندی مدیرکل ارشاد یاسوج نیز در این نشست از اهداء بیش از 400 عنوان کتاب نویسندگان هم استانی و همچنین کتب و آثار مربوط به تاریخ فرهنگ استان به این بخش خبر داد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد استان جهت تشویق و ترغیب نویسندگان و همچنین به جهت رونق بخشیدن به این بخش از هر نویسنده هم استانی سه جلد کتاب خریداری و به بخش استان شناسی اهداء می‌کند.

 

زینب قربانی سرپرست کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست گفت: شناساندن تاریخ فرهنگ استان به مراجعین از اهداف ایجاد این بخش در کتابخانه مرکزی یاسوج است ضمن اینکه در این بخش علاوه بر تاریخ و فرهنگ استان، کتاب‌هایی درباره شهدای استان و وصیت نامه‌ها و شجره نامه امامزادگان استان نیز در دسترس پژوهشگران قرار می‌گیرد.

 

قربانی ضمن تقدیر از دستگاه های فرهنگی حاضر در این نشست اظهار داشت: دست یاری به سوی همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی و دانشگاه های استان برای شکوفایی بخش استان شناسی و شناساندن تاریخ و فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد دراز می‌کنیم. /998/د102/ی

ارسال نظرات