۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۱۰۶۴۱

جوانان سنگاپوری با ماه رمضان بیشتر آشنا می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ کمیته برگزاری جشن‌های رمضان در سنگاپور با راه‌اندازی یک طرح جدید تلاش می‌کند تا جوانان را با اهمیت ماه مبارک بیشتر آشنا کند.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد شکور بکری، رییس کمیته جشن‌های رمضان سنگاپور می‌گوید: آن‌هایی که اسلام را نمی‌شناسند و یا اطلاعات کافی در مورد آن ندارند ممکن است تصورات اشتباهی داشته باشند و پیام‌ها و حرف‌های اشتباهی را به دوستان خود منتقل کنند.

 

وی افزود: این دیدگاه‌های اشتباه ممکن است در فیس‌بوک و جمع‌های دوستانه گفته شود و اشاعه یابد.

 

از این‌رو کمیته جشن‌های رمضان با به کارگیری ابزارهای رسانه‌ای مدرن و شبکه‌های اجتماعی سعی در ارائه آموزش‌های بیشتر به جوانان مسلمان دارد.

 

جشن‌های رمضان از سوی شورای امور اسلامی در سنگاپور برگزار می‌شود. امسال کمیته برگزاری این جشن‌ها، تصمیم گرفته تا با تمرکز بر جوانان، ضمن استفاده از ابزارهای رسانه‌ای جدید برای جذب و آموزش قشر پراهمیت جوان جامعه تلاش کند.

 

راه‌اندازی سایت‌های تعاملی، صفحات شبکه‌های اجتماعی، مسابقات فیلم‌سازی و ارائه نرم‌افزارهایی که به جوانان امکان استفاده از خدمات رایگان آموزش قرآن و مانند آن را می‌دهد، از جمله اقدامات آموزشی این کمیته است. همچنین این کمیته اقدام به انتشار کتاب راهنمایی با عنوان رایج‌ترین سوالات در مورد رمضان کرده است.

 

علاوه بر ابزارهای جدید رسانه‌ای، این کمیته کلاس‌های آموزشی اسلامی، کارگاه‌های آموزشی نماز و برنامه‌های آموزش‌ قرآن را برای جوانان در نظر گرفته است.

 

این طرح پس از آن  برنامه‌ریزی شد که نتایج تحقیقات جدید کانون اسلامی سنگاپور نشان داد حدود 60 درصد جوانان مسلمان آموزش‌های اسلامی لازم را دریافت نمی‌کنند.

 

بین 450 تا 500 هزار مسلمان در سنگاپور زندگی می‌کنند که 15 درصد جمعیت این کشور آسیای جنوب شرقی را تشکیل می‌دهند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات