۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۱۰۷۱۴
با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان؛

همایش تجلیل از قضات نمونه استان خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از قضات نمونه استان خوزستان با حضور علما و مسؤولان استانی در سالن همایش های مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز برگزار شد.
قضاوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش تجلیل از 35 قاضی نمونه استان خوزستان پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش های مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز با حضور آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری و حجت‌الاسلام والمسلین سید علی شفیعی، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، علی رنجبر معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات قضات نمونه استان خوزستان برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش محمود پور محمدی، معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان، با بیان این که، تنها کسی می تواند به امر قضاوت بپردازد که عاشق اجرای عدالت باشد، اظهار داشت: اهمیت امر قضاوت سبب مضاعف شدن سختی کار قضات شده است.

 

پور محمدی به سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه پیرامون وظایف قاضی اشاره کرد و افزود: قاضی نباید به راحتی خشمگین شود و باید با متانت به مراجعین خود پاسخگو باشد.

 

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت نیاز به نظارت بر عملکرد قضات اظهار داشت: قانون و شرع نسبت به نظارت بر امر قضات تأکید دارد و باید عملکرد قضات زیر ذره بین باشد.

 

وی به حضور هیأت 21 نفره از تهران در خوزستان جهت ارزیابی قضات این استان اشاره کرد و گفت: این هیأت به گروه های 4 نفره تقسیم شده و از ابعاد گوناگون قضات را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

کمبود قاضی در استان خوزستان

 

پور محمدی با اشاره به کمبود قاضی در استان خوزستان گفت: در استان باید 700 قاضی فعال باشد که در حال حاضر 430 قاضی مشغول به امر قضاوت است.

 

وی با اشاره به اهتمام قضات خوزستان در کیفیت بخشی به فعالیت های خود اظهار داشت: در خوزستان به دلیل کمبود قاضی، هر قاضی به جای دو نفر کار می کند.

 

آیات سید محمد علی موسوی جزایری و سید علی شفیعی، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان و محمدباقر الفت رییس دادگستری استان خوزستان از سخنرانان این مراسم بودند./9464/پ202/ب4

ارسال نظرات