۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۱۰۷۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نخبگان حوزوی راهکارهای عملیاتی کردن دغدغه‌های فرهنگی رهبری را ارائه کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی از نخبگان حوزوی خواست تا فرمایشات رهبری در حوزه فرهنگ را بازخوانی کرده و راهکارهای عملیاتی کردن این دغدغه ها را به مسؤولان ارائه کنند.
هفدهمين نشست شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی روز چهارشنبه در هفدهمین نشست این شورا که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات جاری مدارس علمیه این استان برگزار شد؛ با اشاره به نقش شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در توسعه کمی و کیفی مدارس، اظهار داشت: شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی باید نقش آفرینی خود در حوزه های فرهنگی و اجتماعی استان را افزایش دهد.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت های فرهنگی حوزوی در استان خراسان شمالی با محوریت حوزه علمیه و حضور دیگر دستگاه های فرهنگی استان، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال با نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، رویکردها و راهکارهای حرکت کلی کشور را تعیین کردند و لازم است همه دستگاه ها برای تحقق این فرمان رهبری وارد میدان شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان این که در این زمینه اقتصاد و فرهنگ رویکرد کلی و عزم ملی و مدیریت جهادی راهکار اجرایی محسوب می شود، اظهار داشت: باید دستگاه ها و نهادهای مختلف به فرمان رهبری در زمینه اقتصاد و فرهنگ لبیک بگویند و فرمایشات معظم له را اجرایی کنند نه آن که در این زمینه تنها به برگزاری همایش ها و اقدامات نمایشی اکتفا شود.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بنا به فرموده رهبری فرهنگ بر اقتصاد تقدم دارد چرا که تا فرهنگ جامعه اصلاح نشود؛ در سایر بخش ها نیز به توسعه و پیشرفت پایداری نخواهیم رسید.

 

وی اضافه کرد: تاکنون تلاش های زیادی در حوزه فرهنگ انجام شده و موفقیت هایی نیز حاصل شده اما آن چه که در این زمینه مورد نظر مقام معظم رهبری و شایسته یک جامعه اسلامی بوده هنوز به دست نیامده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید در این راستا دستگاه های فرهنگی و حوزه های علمیه با یکدیگر تعامل و هم فکری بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که برخی رفتارهای غیر فرهنگی و غیر ارزشی به فرهنگ و ارزش تبدیل شوند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی متولیان فرهنگی جامعه نباید بگذارند ناهنجاری ها به عنوان هنجار به مردم جامعه اسلامی القا شود و قبح برخی مسائل از بین برود.

 

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: لازم است اولویت فعالیت فرهنگی در حوزه های علمیه و دیگر دستگاه ها، بسترسازی لازم برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای هر سال که در نامگذاری همان سال نیز عنوان می شود؛ باشد.

 

وی تصریح کرد: در این زمینه باید نخبگان حوزوی فرمایشات مقام معظم رهبری را بازخوانی کرده و راهکارهای عملیاتی کردن این رهنمون ها را در حوزه فرهنگ شناسایی و به مدیران و مسؤولان ارائه کنند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حوزویان به عنوان سربازان نظام و انقلاب باید در پایان هر سال در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت های انجام شده در راستای شعار سال، گزارشی مبسوط از تلاش های انجام شده در این بخش جهت لبیک گویی به فرمان معظم له را ارائه کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای وقف در زمینه حوزه های علمیه نیز تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه از ابتدای تأسیس تاکنون به هیچ دولت و حکومتی وابسته نبوده اند و همواره به صورت مردمی و با مشارکت خیران و واقفان اداره شده اند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در حال حاضر نیز مسؤولان مدارس علمیه باید مردم و خیران را به سوی انجام وقف با نیت توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه ترغیب کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی تشکیل مجمع خیران حوزه علمیه این استان را یکی از مهم ترین گام های برداشته شده در این راستا دانست و بر تقویت این مجمع تأکید کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات