۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۱۰۸۶۸

گردان حزب الله نسبت به دخالت آمریکا در عراق هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ گردان حزب الله با تأکید بر اینکه تکفیری‎ها گور خود را در عراق کنده‎اند، نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور به شدت هشدار داد و آن را نوع دیگری از اشغالگری عنوان کرد.
حزب الله عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گردان حزب الله عراق با صدور پیامی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را فردی دروغگو دانست و نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی عراق هشدار داد.

 

در این پیام آمده است: جان کری وزیر خارجه دولت شرارت و قتل یعنی آمریکا به بغداد آمده تا اعلام کند به رییس خود برای حمایت از عراق جهت خروج از بحران کنونی پیشنهاد بدهد. اعتقاد داریم آمریکا و همپیمانان اقلیمی آن از این بحران حمایت می کنند تا تکفیری ها و بازماندگان حزب بعث به امنیت عراق ضربه زد و این کشور را به سوی تجزیه مذهبی سوق دهند.

 

گردان حزب الله، تجزیه عراق را طرح بایدن دانست و افزود: به شهروندان اعلام می کنیم که فتنه زیر پای مجاهدان قرار دارد و تکفیری ها، بعثی ها و هپیمانان آنان با حمله به عراق، قبر خود را با دست های خود کندند. به آمریکا نسبت به هرگونه حماقت از نوع دخالت در امور داخلی عراق به شدت هشدار می دهیم.

 

این گردان با اشاره به اینکه آمریکا در پی تجزیه و حضور همیشگی نیروهای خود در عراق پس از شکست طرح اشغال است، تصریح کرد: حزب الله به شدت و با همه توان در برابر دخالت با هر نوع اسم و عنوانی ایستادگی کرده و آن را نوع دیگری از اشغالگری می دانیم. آمریکا به خوبی می داند مجاهدان چه واکنشی در قبال نیروهای اشغالگر خواهند داشت و همیشگی در آمادگی کاملی برای مقابله با اشغالگران هستند.

 

حزب الله در بخش پایانی این پیام تأکید کرد: ملت عراق توانایی ایستادگی و سرکوب تروریست ها را دارد. بحران در آستانه پایان است و آزادی دجیل و سامرا از شر داعش اولین گام در جنگ عزت عراقی ها و سرکوب تکفیری ها به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات