۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۱۱۰۸۰
رییس پارلمان لبنان:

تلاش برای روشن شدن وضعیت امام موسی صدر ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان تاکید کرد دولت این کشور، همکاری‌های خود با دولت لیبی را به منظور روشن شدن پرونده امام موسی صدر افزایش داده است.
امام موسي صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری ، رییس پارلمان لبنان و عضو جنبش امل امروز در صفحه شخصی خود با اشاره به ادامه تلاش‌ها برای مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر، خاطرنشان کرد: جنبش امل از ابتدا همراهی خود را با انقلاب لیبی اعلام کرد چرا که ساختار سیاسی جدید لیبی تلاش خود را برای روشن کردن سرنوشت امام موسی صدر به کار گرفته است.


وی با اشاره به دستگیری علی عبدالله سنوسی، رییس دستگاه جاسوسی نظام قذافی و اهمیت این شخصیت در نظام سابق لیبی، گفت: پس از دستگیری وی و برخی از شخصیت‌های دیگر رژیم قذافی تلاش‌ها برای محاکمه عادلانه آنان و روشن شدن برخی معلومات سری افزایش یافت و هیأتی رسمی از سوی دولت لبنان نیز برای پیگیری آخرین تحولات پرونده امام موسی  صدر تشکیل شد.


بری، از تردید مسؤولان لیبی در بازگشایی پرونده های محرمانه رژیم سابق این کشور خبر داد و گفت: دولت لبنان درصدد افزایش همکاری‌های حقوقی و امنیتی با دولت لیبی و در نتیجه روشن شدن مساله امام موسی صدر و همراهان وی است تا بدین وسیله به نگرانی دوستداران این شخصیت بزرگوار در لبنان و سایر کشورهای اسلامی پایان دهد.


رییس پارلمان لبنان با اشاره به عقد تفاهم نامه‌ای بین وزیر دادگستری لیبی و سفیر لبنان در طرابلس گفت: در این توافق نامه دو طرف متعهد شدند علاوه بر اعتراف و تصریح بر ربوده شدن امام موسی صدر در زمان حکومت معمر قذافی در لیبی  در روند پیگیری پرونده امام موسی صدر با حضور نماینده‌ای از لبنان تسریع بخشند. همچنین طرف لبنانی باید در جریان آخرین تحولات و اطلاعات این پرونده قرار گیرد./983/ب902/د

ارسال نظرات