۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۱۱۰۹۶

طرح تابستانی «نشاط معنوی» در همدان فتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان همدا،ن گفت: اطرح تابستانی «نشاط معنوی» در امامزاده عبدالله(ع) همدان افتتاح شد.
حجت الاسلام رضا حاجي زين العابديني مديرکل اوقاف و امورخيريه استان همدان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه هر ساله در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان برگزار می‌شود، بر لزوم توجه به نحوه سپری شدن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با توجه به جنگ نرم موجود تأکید کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بر ضرورت برنامه‌ریزی مدون و معنوی در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان استان صحه گذاشت و گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی در سال جاری در جوار 34 امامزاده و بقعه متبرکه استان همدان برگزار می‌شود.

 

وی هدف از اجرای این طرح را استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در راستای قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه، بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد.

 

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی در فضای معنوی امامزادگان با شور و نشاط جوانی یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح تابستانی است، افزود: طبق برنامه‌ریزی های به عمل آمده 34 بقعه متبرکه میزبان جوانان و نوجوانان استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان هستند.

 

وی مخاطبان طرح تابستانی نشاط معنوی را دانش آموزان دختر و پسر از سنین هشت تا 18 سال و در سه مقطع ابتدایی، راهنمای و متوسطه دانست و افزود: آموزش قرآن شامل روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات، داستان‌های ائمه معصومین و پیامبران و احکام است که به تناسب سطح و مقطع تحصیلی به شرکت‌کنندگان تدریس خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام زین العابدینی همچنین با بیان اینکه دوره‌های آموزشی که شامل برنامه‌های ورزشی، هنری و اردویی است در ادامه کلاس‌های روزانه برگزار می‌شود، اضافه کرد: در راستای پاسخ به شبهات و برگزاری کلاس‌های معنوی و قرآنی در طرح نشاط معنوی، تابستان سال جاری تعداد مبلغان دینی در سطح موقوفات و امامزادگان اعزام می‌شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سخنانش نیز، گفت: افتتاحیه طرح «نشاط معنوی» در همدان امروز با حضور بیش از یک هزار نفر از ثبت نام کنندگان در این طرح در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد./998/د101/ب4

ارسال نظرات