۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۱۱۱۰۳
امام جمعه ایلام:

سرنوشت جنگ در عملیات «کربلای یک» رقم خورد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: آزاد سازی مهران در عملیات «کربلای یک» حادثه بسیار بزرگی است که سرنوشت جنگ را به سود رزمندگان اسلام رقم زد.
لطفي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی مهران، اظهار کرد: رژیم بعث می خواست با تصرف مهران شکست‌های پیاپی خود را در عملیات مختلف جبران کند و به حامیانش اطمینان دهد که مقابل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایستاده است اما ضربه مهلکی از رزمندگان اسلام دریافت کرد.

 

وی ادامه داد: در عملیات کربلای یک، دشمن با ادوات پیشرفته جنگی خود توان مقاومت در مقابل نیروهای اسلام نداشت و همین عملیات رمق ارتش عراق را گرفت و در پی آن رژیم بعث خواستار صلح و آتش‌بس شد.

 

امام جمعه ایلام افزود: امروز هم مهران قدمگاه زوار عتبات عالیات است و این نتیجه آن مقاومت و ایستادگی مردم قهرمان مهران و نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی اظهار کرد: مهران امن ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات است و آنچه که این مرز را در کشور و جهان برجسته کرده همین امنیت و ثبات است.

 

حجت الاسلام و المسلمین لطفی در ادامه با اشاره به حضور تروریست های داعش در برخی از شهرهای عراق ادامه داد: تروریست ها جرات نزدیک شدن به مرزهای استان ما را ندارند زیرا که این طرف مردم دلاور مهران و دهلران حضور دارند و در طرف دیگر مرز، استان العماره و واسط هستند که از اشتراک دینی قومی و فرهنگی با مردم ما برخوردارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: استکبار و به ویژه تروریست های داعش چنان وحشتی از ایران اسلامی دارند که جرات تهدید کشور ما را نخواهند داشت.

 

وی با اشاره به فرارسیدن رمضان این ماه را فرصتی برای خودسازی عنوان کرد و افزود: در این ماه خداوند متعال بندگانش را به مهمانی خود فرا خوانده و تا می توانیم باید کدورت ها را کنار گذاشته و با هم مهربان باشیم./998/د102/ب4

ارسال نظرات