۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۷
کد خبر: ۲۱۱۱۲۴
امام جمعه موقت تهران:

برخی به امید آینده سیاسی بهتر همراه انقلاب و در نتیجه به اتاق فکر فتنه تبدیل شدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: همان کسی که در ابتدای انقلاب مدافع اسلام بود و با جریانات مخالف نظام جمهوری اسلامی مناظره می‌کرد و درس نهج البلاغه می‌گفت، کارش به‌جایی رسید که در اتاق فکر فتنه بود و در سال 88 آتش بیار معرکه فتنه براندازی بود.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد روح‌الله در منطقه افسریه تهران آمدن نام ماه رمضان در قرآن را نشانه برجستگی و عظمت این ماه مبارک دانست و با اشاره به نزول قرآن در آن، گفت: اثر قرآن این است که مردم را هدایت می‌کند.

وی اظهار داشت: برخی افراد که در آغاز انقلاب به‌ امید فرصت و آینده سیاسی قاطی انقلاب شدند، سابقه انقلابی هم نداشتند، در اثر زرنگی‌هایی که داشتند، در شورای انقلاب فرهنگی عضو شدند، آرام آرام در رسانه ملی برای آنها برنامه طراحی شد، پس از امام(ره) فضا را برای خودشان مناسب ندیدند، همان کسی که مدافع اسلام بود و با جریانات مخالف نظام جمهوری اسلامی مناظره می‌کرد و درس نهج البلاغه می‌گفت، کارش به‌جایی رسید که در اتاق فکر فتنه بود و در سال 88 آتش بیار معرکه فتنه براندازی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: این آدم که خودش را باسواد، فرهیخته و معلم نهج البلاغه می‌دانست، کارش به‌جایی رسید که قرآن را کلام خدا نمی‌داند، می‌گوید قرآن گفته‌های پیامبر(ص) است و ایشان هم معاذالله گاهی اشتباهاتی دارد و اخیرا شروع کرده اشتباهات قرآن را دربیاورد.

امام جمعه موقت تهران در ارائه دلیل برای اثبات کلام‌الله بودن قرآن مجید، با اشاره به این‌که قرآن می‌فرماید اگر این کتاب از غیر خدا بود باید در آن اختلاف پیدا می‌کردید، ابراز داشت: قرآن تنها کتابی است که تغییر نظر در آن نیست، از اول تا آخر هیچ وقت قابل عوض شدن نیست و تنها کتابی که آلمانی‌ها به‌صورت نظم موسیقی درآوردند، قرآن است و دیدند که تمام آیات با هم هماهنگی دارد.  

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران ادامه داد: سفیر سابق ایران در روسیه می‌گفت در بیمارستان‌های روانی روسیه از آیات قرآن برای آرامش روحی افرادی که گرفتار تشویش روانی هستند، استفاده می‌کنند و می‌گویند اثر آن از هر دارویی بهتر است.

وی به وحدت نظم آیات قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: نهج البلاغه کرامت است، هیچ کسی مانند امیرمؤمنان(ع) نمی‌تواند سخن بگوید، ایشان امیر سخن است اما همه نهج البلاغه و همچنین نهج الفصاحه با یک آهنگ قابل ارائه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که قرآن در زمانی نازل شده که آزمایشگاه، میکروسکوپ و تلسکوپ نبوده است، گفت: در آن زمان نظر بطلمیوس مبنی بر حرکت خورشید حاکم بوده است و کلیساها آن را دین کرده بودند و هرکس با آن مخالفت می‌کرد او را شقه‌اش می‌کردند اما همان زمان قرآن درباره زمین فرمود ما زمین را گهواره قرار دادیم.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به وجود معجزات علمی در قرآن، ابراز داشت: طنطاوی در تفسیر خود 800 آیه را که با علوم دانشگاهی تطبیق کرده، آورده است.

امام جمعه موقت تهران جامعیت قرآن را دلیل دیگر بر اعجاز قرآن دانست و با بیان این‌که قرآن در علوم مختلف نظر داده است، اظهار داشت: کسی که امی بوده قرآن را برای مردم بیان کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی قرآن را کتاب هدایت، آدم سازی و لوح انسان کامل دانست و ابراز داشت: قرآن کتابی است که دردها و درمان‌ها را به بشر ارائه کرده است.

وی داعش را گروهک آدم کش، وحشی، بی عقل و بی عاطفه دانست و با اشاره به این‌که اینها با تلاوت قرآن سر شیعه را می‌بُرند و با آن فوتبال بازی می‌کنند، تأکید کرد: اینها نه قرآن را قبول دارند و نه به آن عمل می‌کنند و قرآن آنها را به قعر جهنم پرت می‌کند./956/پ202/ج

ارسال نظرات