۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۱۱۱۴۶
همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان؛

طرح ضیافت الهی در 29 امامزاده خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در 29 امامزاده شاخص این استان با حضور 48 روحانی مبلغ آغاز شد.
نشست آغاز طرح ضيافت الهي در خراسان شمالي حجت الاسلام سهرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح یکشنبه در مراسم آغازین طرح ضیافت الهی در امامزاده های این استان، اظهار داشت: این طرح همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در 29 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان آغاز شد.

 

وی با اشاره به این که در اجرای این طرح 48 مبلغ روحانی شامل 33 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم، 10 مبلغ از حوزه های علمیه خراسان شمالی و روحانیان مستقر و نیز پنج مبلغ از دانشکده علوم قرآنی استان با اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همکاری می کنند، افزود: طرح ضیافت الهی از هشتم تیر آغاز می شود و تا هفتم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی طرح ضیافت الهی به صورت توأم با طرح نشاط معنوی در امامزاده های این استان برگزار می شود به گونه ای که از امروز طرح نشاط معنوی نیز در 32 امامزاده و بقعه متبرک شاخص خراسان شمالی آغاز شده و بر اساس برنامه تا بیست و دوم مرداد ماه ادامه دارد.

 

این مسؤول اظهار داشت: طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در هفت امامزاده شهرستان بجنورد، شش امامزاده در اسفراین، شش امامزاده در شیروان، پنج بقعه در فاروج، پنج بقعه در شهرستانهای گرمه و جاجرم و سه امامزاده نیز در شهرستان مانه و سملقان برگزار می شود.

 

به گفته وی این مراسم های معنوی در محل حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده یحیی(ع) روستای نوده چناران و امامزاده روستای طراقی ترک در شهرستان بجنورد، در شهرستان شیروان در امامزاده حمزه رضا (ع)، در فاروج در امامزاده جعفر(ع) سیاهدشت، در شهرستان مانه و سملقان در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) انصار، در اسفراین در امامزاده جعفر(ع)، در شهرستان های گرمه و جاجرم در حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) ایور و در برخی دیگر از امامزاده های شاخص این استان در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در طرح ضیافت الهی امامزاده های استان خراسان شمالی؛ برنامه هایی چون دعا و مناجات، برپایی نمازهای جماعت، اجرای برنامه های قرآنی، پاسخ گویی به احکام و شبهات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر استانی و کشوری و نیز قاریانی از کشور مصر، طرح دوره قرآن و ... برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی مراسم ویژه شب های قدر به مدت سه شب با حضور روحانیان و مداحان برتر استانی و کشوری، برپایی سفره های افطار، اطعام دهی به ایتام و ... را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در قالب طرح ضیافت الهی در امامزاده ها و بقاع متبرک خراسان شمالی برگزار خواهند شد.

 

به گفته وی پاسخ گویی به شبهات و سؤالات شرعی، اجرای برنامه های اوقات فراغت ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، اهدای جوایز و ... تعدادی دیگر از برنامه های طرح ضیافت الهی در استان خراسان شمالی به شمار می روند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در این مدت برنامه جزء خوانی قرآن کریم نیز در هفت امامزاده شاخص استان خراسان شمالی با حضور قاریان برتر ملی و بین المللی برگزار می شود، اضافه کرد: این مراسم در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت شیروان، امامزاده سیدجعفر(ع) روستای سیاهدشت فاروج، امامزاده فخرالدی(ع) شهر ایور شهرستان گرمه، امامزاده زین العابدین(ع) شهر سنخواست شهرستان جاجرم و امامزاده محمد(ع) روستای چوکانلوی شهرستان فاروج برگزار می شود.

 

وی هدف از اجرای طرح های نشاط معنوی و ضیافت الهی در امامزاده ها و بقاع متبرک را عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی دانست و اظهار کرد: در اجرای این طرح اهدافی چون تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی و غنابخشی به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مورد نظر است.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 154 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد که شاخص ترین آنها حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) است./9314/پ202/ب

ارسال نظرات