۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۱۱۱۵۳
امام جمعه اهر:

هدف اصلی دشمن دوری نسل جوان از مسجد و منبر است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: هدف اصلی دشمنان اسلام و تشیع دوری نسل جوان از مسجد و منبر است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روحانیان و اعضای شورای هیأت های مذهبی استان اظهار داشت: روحانیت نقش روشنگری و بصیرت‌بخشی به اقشار تأثیرگذار اجتماعی و فرهنگی در مجالس مذهبی دارد.


وی با بیان این‌که رسالت خطیر روحانیت منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری و سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت بهترین فرصت برای تبیین ارزش های فراموش شده دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر است.


امام جمعه اهر بر تعامل نزدیک متولیان مجالس سوگواری با روحانیان و مبلغان حوزوی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: هیأت های مذهبی یکی از نهادهای مهم مردمی قابل اعتماد و ارزشی است که در ترویج فرهنگ غنی اسلامی نقش مؤثر دارد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می توانند با برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب فرهنگی و معنوی در جذب جوانان به مساجد و هیئت های مذهبی نقش فعالی را ایفا کنند، افزود: بهره مندی از منابع و مقاتل تاریخی موثق و تأیید شده لازمه موفقیت مداحان محسوب می شود.


وی با تأکید بر محوریت مساجد و اماکن متبرکه در برنامه های جوان‌پسند فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان اسلام و تشیع دوری نسل جوان از مسجد و منبر است، با برنامه ریزی دقیق، آگاهانه و به‌روز می توان بیش از پیش توطئه فرهنگی و جنگ نرم دشمنان را با شکست رو به رو کرد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دشمن اعتقادات دینی و باورهای مذهبی جوانان را نشانه رفته و می خواهد با ترویج باورهای غلط، عرفان های کاذب و خرافات مذهبی اعتقادات جوانان را سست و باورهای مذهبی آنها را کمرنگ کند، با این حال مساجد و محافل مذهبی یکی از پایگاه های اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند.


وی سلاح پیروزی مسلمانان و شیعیان را قرآن و عترت دانست و با تشریح حدیث ثقلین رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت:  باید در راستای این سفارش مهم رسول نور و رحمت حرکت کنیم و با ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی و عاشورا با ادله های متناسب با سلایق جوانان در جذب آنها تلاش مضاعف کنیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات