۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۱۱۲۳۶
یکی از علمای کربلا:

درخواست استقلال کردستان پایکوبی بر زخم ملت عراق است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا از تلاش اقلیم کردستان برای استقلال از عراق و تأسیس دولت مستقل کُرد در شرایط بحرانی کنونی این کشور به شدت انتقاد کرد.
آيت الله محمدتقي مدرسي مرجع تقليد كربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا از سخنان مسؤولان اقلیم کردستان درباره تأسیس دولت مستقل کُرد به شدت انتقاد کرد و گفت: اوضاع در عراق غیرطبیعی است و سوء استفاده برخی رهبران کُرد از این تحولات به هیچ وجه پسندیده نیست.

 

وی افزود: پس از آنکه در یک جبهه علیه دیکتاتوری جنگیدیم، هم اکنون نباید از این وضع و درگیری ارتش و ملت با گروه های تروریستی سوء استفاده شود و رهبران اقلیم کردستان درصدد استقلال باشند.

 

آیت الله مدرسی، مسؤولان اقلیم کردستان را نسبت به این رفتار برحذر داشت و تصریح کرد: کُردها حق ندارند بر روی زخم ملت عراق پایکوبی کنند. عراقی ها هیچگاه این طعنه را فراموش نکرده و حتی اگر دولت و حکومت های همسایه نسبت به امر سکوت کنند، آنان ساکت نخواهند ماند.

 

این عالم عراقی ادامه داد: ما در گفتمانمان با کردها همانند اهل تسنن و شیعیان اخلاص داریم و خیر و برکت را برای آنان خواستاریم. امیدوارم ماه رمضان به جای محبت و رحمت به ماه خون و اشک و آه مبدل نشود.

 

وی کشورهای حامی تروریسم را به تجدید نظر در اقدامات خود فراخواند و تأکید کرد: برخی دولت هایی منطقه که مبالغ هنگفتی را برای گسترش روحیه کینه و خبرهای کذب به تروریست ها پرداخت می کنند باید بدانند که تروریست ها روزی علیه آنان فعالیت خواهند کرد.

 

آیت الله مدرسی از شبکه های ماهواره ای این کشورها با عنوان مسؤول خون های جاری شده در عراق و سوریه معرفی کرد و خاطر نشان ساخت که این شبکه ها در حال نشر افکار طایفه ای بر اساس فتنه و کشتار هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات