۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۱۱۳۱۳
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

جشن طلاق مغایر با فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز، گفت: جشن طلاق با فرهنگ اسلامی ایرانی ما مغایرت داشته و برگرفته از تأثیرات منفی سریال های هدفمند شبکه های غربی است.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع بسیجیان شهرستان بستان‌آباد با بیان این‌که تهاجم فرهنگی دشمن حقیقتی انکارناپذیر برای کشورهای اسلامی به ویژه کشور ما محسوب می شود، اظهار داشت: امپراطوری رسانه ای غرب سرمایه گذاری کلانی در تولید برنامه‌های ضداسلامی و ضدشیعی کرده است.

 


وی با بیان این‌که محل مصرف چنین برنامه هایی بیشتر در منطقه خاورمیانه و ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان به صورت شبانه‌روزی اقدام به بمباران اطلاعاتی و ضدفرهنگی می کنند که اگر استراتژی واحد و اصولی در برابر این هجمه عظیم اتخاذ نشود، جامعه هویت اصلی دینی خود را فراموش خواهد کرد.

 


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که اتاق های فکر شبکه های ماهواره ای تلاش دارند با تولید برنامه های مختلف ضدفرهنگی، جوامع اسلامی به ویژه ایران را از راه اصلی خود منحرف کنند، تصریح کرد: ترویج ابتذال و خشونت دو هدف مهم در برنامه های ماهواره ای محسوب می شود.

 


این استاد حوزه و دانشگاه هدف نوع سریال‌ها و فیلم های شبکه های ماهواره‌ای را ترویج منکرات، بی‌دینی و ابتذال در محیط خانواده عنوان کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که عامل اصلی بخشی از طلاق هایی که ثبت می شود، سریال‌های ماهواره ای هستند.

 


حجت الاسلام نظری ادامه داد: با وجود اینکه در قرآن کریم از طلاق به عنوان منفورترین حلال ها یاد شده، اما متاسفانه امروز در برخی شهرهای بزرگ عده ای جشن طلاق می گیرند که با فرهنگ اسلامی ایرانی ما مغایرت داشته و برگرفته از تأثیرات منفی سریال های هدفمند شبکه های غربی است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تکالیف فرهنگی و اجتماعی مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال که با نام عزم ملی در عرصه فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شده، بایستی با اراده ملی و عزم همگانی از ارزش های دینی و انقلاب اسلامی دفاع کنیم، که این امر تنها با ولایت‌مداری ممکن خواهد بود.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز حماسه حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا را نمونه حقیقی بیعت با ولایت دانست و گفت: برنامه امروز دشمنان سلب اعتماد مردم نسبت به ولی فقیه است، همانگونه که در دوران امام علی(ع)، معاویه با شایعه پراکنی و ایجاد دودلی در مردم، اعتماد مردم را نسبت به آن حضرت از بین برد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات