۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۱۱۳۴۸
آیت الله شفیعی:

روزه باید ریشه دروغ را در انسان خشک کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی، با بیان این که روزه داری باید سبب ترک دروغ از انسان شود، اظهار داشت: دروغ و نیرنگ مسأله ای است که هیچ دین و مذهبی آن را تأیید نکرده است.
 آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در دومین جلسه از سلسله مباحث ماه مبارک رمضان با تأکید بر اهمیت روزه داری و توجه به مغز روزه اظهار داشت: انسان در روزه داری تنها نباید به نخوردن و نیاشامیدن اکتفا کند چرا که این امر بسیار خطرناک است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اهمیت جنبه معنوی روزه و روزه داری خاطرنشان کرد: روایات بسیاری از ائمه معصومین در باب اهمیت توجه به جنبه معنوی روزه ذکر شده است.

آیت الله شفیعی با بیان این که ماهیت روزه خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، اظهار داشت: انسان باید در روزه داری سکوت داخلی خود را نیز حفظ کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: حضرت در این حدیث خودداری از دروغ را نیز از ویژگی های روزه داران ذکر کرده اند.

آیت الله شفیعی به تأکیدات حضرت در این حدیث پیرامون دوری از دروغ اظهار داشت: کثرت نکوهش دروغ در کلام معصومین نشان از اهمیت آن دارد و به نوعی می توان گفت که این مسأله به عنوان بیماری در جامعه مشاهده می شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: در جامعه امروز نیز باید اقدامی کارشناسانه در جهت یافتن پاسخ چرایی زیادی دروغ صورت گیرد.

آیت الله شفیعی با بیان این که دروغ گفتن، دروغگو را مستحق لعن خدا می کند، گفت: امروزه مردم به جای راست گفتن می خواهند دروغ گفتن خود را توجیه کنند.

وی با اشاره به توجیه مردم مبنی بر دروغ گفتن مصلحتی اظهارداشت: دروغ مصلحتی دروغی است که اگر آن کلام به صورت راست بیان شود خون انسانی ریخته خواهد شد.

آیت الله شفیعی با بیان این که دروغ گفتن برهم زننده عدالت و زمینه ایجاد مفسده است، گفت: عده ای در دنیا دروغ می گویند که تصور می کنند می توانند در آخرت نیز در برابر خدواند اعمال خود را کتمان کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روزه داری باید سبب ترک دروغ از انسان شود، اظهار داشت: دروغ و نیرنگ مسأله ای است که هیچ دین و مذهبی آن را تأیید نکرده است./9464/پ202/ب

ارسال نظرات