۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۱۱۳۵۸
آیت الله مهمان نواز:

رمضان ماه سازنده روح و روان انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش صنعتگران و فعالان اقتصادی برای تأمین رفاه در جامعه، گفت: همان گونه که در نظام اسلامی تلاش برای ارتقای معنویات افراد مهم است، تأمین نیازهای مادی جامعه نیز دارای اهمیت است.
آيت الله مهمان نواز در ديدار با مديران صنعت و معدن خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و مسؤولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی که به مناسبت دهم تیرماه، روز صنعت و معدن برگزار شد، با قدردانی از تلاش های انجام شده در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم، اظهار داشت: نقش میزان و نحوه فعالیت مدیران و متولیان عرصه صنعت و معدن و نیز مدیران واحدهای تولیدی در رفاه مردم نظام اسلامی غیرقابل انکار است.

 

وی با بیان این که این مسؤولان وظیفه دارند نیازهای مادی و رفاهی مردم را فراهم کنند، افزود: دین مبین اسلام در کنار توصیه به کسب فضائل اخلاقی و اندوخته های معنوی به کسب رفاه مادی و بهبود اوضاع زندگی مسلمانان نیز تأکید می کند.

 

آیت الله مهمان نواز از متولیان عرصه صنعت و معدن خواست تا با فعالیت بیش از پیش خود زمینه رفاه جامعه اسلامی را فراهم کنند چرا که در نظام اسلامی همان گونه که تلاش برای ارتقای معنویات افراد مهم است، تأمین نیازهای مادی جامعه نیز دارای اهمیت است.

 

وی همچنین از مسؤولان ارشد استان خراسان شمالی و دولت مردان خواست تا با همدلی و وفاق برای اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی و تولیدی در این استان اقدام کنند.

 

امام جمعه سابق بجنورد در این زمینه اظهار داشت: نیمه تمام ماندن واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه بر این که سرمایه کلانی را برای مدت ها بلااستفاده قرار می دهد؛ سبب محروم شدن مردم از خدمات و دستاوردهای آن واحد تولیدی و صنعتی شده و در نهایت نیز هزینه راه اندازی واحد مزبور را گاه تا چندبرابر افزایش می دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خطاب به مدیران و مسؤولان از آنها خواست تا در این ماه به طور ویژه اسباب رفاه مردم روزه دار را فراهم کنند تا خدای نکرده مردم روزه دار برای تأمین مایحتاج زندگی خود دچار مشکل نشوند.

 

 

آیت الله مهمان نواز ماه رمضان را ماه میهمانی خداوند و فرصتی ارزنده برای انسان سازی توصیف کرد و گفت: این ماه فضیلت های کلانی دارد و همه باید سعی کنیم از آن نهایت استفاده را ببریم.

 

به گفته وی ماه رمضان سفره پرخیر و برکتی است که از سوی باری تعالی برای بندگان پهن شده و همه می توانند در این ماه به اندازه اشتها و عطش خود از آن بهره گیرند.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید در این ماه اشتهای معنوی خود را برای بهره بردن از این سفره الهی افزایش دهیم چرا که در این ماه رحمت خداوند بیش از ماه های دیگر شامل حال بندگان می شود.

 

وی ماه رمضان را ماه سازنده روح و روان انسان ها دانست و با تأکید بر ارتباط بیشتر با قرآن در این ماه، گفت: ارتباط بیشتر با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان معنویت ویژه ای را به انسان ها می دهد آنها را برای تقرب بیشتر به درگاه الهی آماده می کند.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: باید در این ماه پرخیر و برکت با برنامه ریزی مناسب و استفاده درست از فرصت ها، شخصیت معنوی خود را تقویت کرده و برای سایر ماه های سال جسم و جان خود را بیمه کنیم.

 

در این دیدار یحیی نیکدل، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در این دستگاه در سال گذشته و بهار امسال را ارائه کرد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات