۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۱۱۴۸۲
یکی از علمای عربستان:

برگزاری مراسم‎های فرهنگی اثر فراوانی در رشد اخلاقی فرزندان دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان برگزاری مراسم‎های فرهنگی را یکی از عوامل بسیار موثر در تربیت فرزندان و پرورش اخلاق آنان خواند.
حجت الاسلام حسن صفار از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفارف امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته طی مراسمی فرهنگی که با عنوان «امام منتظر (عج)» در جمع دانش آموزان و مربیان آنان در قطیف عربستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به مسائل اخلاقی گفت: تربیت کودکان مساله‎ای دو جانبه‎‎ است که بخشی از آن به خانواده و بخش دیگر به اجتماع مربوط می‎شود.


این عالم عربستانی با توجه به انحرافات بسیاری که در جامعه در مسیر کودکان و نوجوانان وجود دارد بیان داشت: خانواده‎ها بیش از گذشته باید مراقب رفتارهای کودکان و آسیب‎های اجتماع آنان باشند.


وی توجه به تربیت اجتماعی کودکان را برای خانواده‎ها حایز اهمیت خواند و افزود: انحراف جوانان سبب به خطر افتادن امنیت اجتماعی کشور و بروز بسیاری از مشکلات می‎شود.


حجت الاسلام شیخ صفار یکی از راه حل‎های برطرف ساختن خطرات موجود در اجتماع را تاسیس مراکز فرهنگی دانست و خاطرنشان ساخت: تاسیس و راه اندازی مراکز و موسسه‎های فرهنگی و مذهبی و جذب جوانان، بسیاری از خطرها و آسیب‎های موجود در اجتماع را کاهش می‎دهد.


وی ادامه داد: افزایش اخلاق نیک، توجه و التزام به واجبات دینی و ارزش‎های اخلاقی بخشی از آثار ایجاد مراسم های فرهنگی در سطح اجتماع است./994/ب903/د

ارسال نظرات