۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۱۱۶۲۱
با حضور مبلغات و مسؤولان هیأت‌های مذهبی آذربایجان شرقی؛

نشست آموزشی توجیهی مبارزه با اعتیاد و اثرات سوء آن بر بنیان خانواده برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست آموزشی و توجیهی مبارزه با اعتیاد و اثرات سوء آن بر بنیان خانواده با حضور مبلغات و مسؤولان هیأت‌های مذهبی بانوان آذربایجان شرقی برگزار شد.
بانوان مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست آموزشی و توجیهی بانوان مبلغ استان که با محوریت موضوع اثرات سوء اعتیاد بر بنیان خانواده در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برای مبارزه با بلای خانمان‌سوز اعتیاد، بایستی عزمی همگانی و جدی روی کار باشد.

 


وی با بیان این‌که مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه یک ارگان یا ستاد خاص نیست، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و مبلغان حوزوی نیز به نوبه خود در مبارزه با مواد مخدر مسؤول هستند، البته باید آحاد جامعه از ظرفیت های مختلف تبلیغی و فرهنگی برای مقابله با این پدیده شوم همت کنند.

 


حجت الاسلام عظیمی کاهش سن مصرف مواد مخدر در استان را هشداری جدی برای خانواده ها دانست و افزود: جرم قاچاقچیان مواد مخدر و مصرف کننده ها باید تفکیک شود، ضمن این‌که اعتیاد در دو بخش جرم و مرض باید تفکیک شود تا پخش مواد مخدر که منبع درآمد قاچاقچیان است، جرم شناخته شده و مبتلایان به مرض مصرف مداوا شوند.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خانواده را یکی از اساسی ترین نهادهای اجتماعی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: اگر در جامعه به حلال و حرام توجه شود، مشکلات به راحتی حل شده و هیچ کسی از حرام استفاده نمی کند، از دیدگاه مبانی عالی اسلامی و شرعی مصرف مواد مخدر حرام است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که این اداره کل 12 همایش و سمینار آموزشی در پیشگیری از اعتیاد برگزار کرده است، اظهار داشت: مشارکت در برگزاری چهار نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در شهرستان های سراب، ورزقان، مرند و بناب، اجرای 13 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای 938 نفر، تولید و توزیع بیش از پنج هزار بسته اطلاع‌رسانی، برگزاری 29 گفتمان دانشجویی و طلاب، توزیع کتاب"درآمدی برپیشگیری از اعتیاد"، اعزام روحانی به کمپ های ترک اعتیاد از جمله اقدامات بوده است.

 


حجت الاسلام عظیمی در ادامه از اعزام یک هزار و 400 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: یک هزار و 400 نفر از روحانیان برای رصد مشکلات فرهنگی و اجتماعی در زمینه مواد مخدر، عفاف و حجاب و طلاق به مناطق مختلف استان اعزام می شوند تا در مکان های مختلف مردم را با ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه آشنا سازند.

 


همچنین محمد علی نصرتی، دبیر کارگروه مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در سخنانی اعتیاد را بزرگترین منکر عصر حاضر، شوک هزاره سوم و زلزله خاموش دانست و اظهار داشت: پیش از این نگرانی ما از مواد مخدر سنتی بود، اما با به بازار آمدن مواد مخدر صنعتی و قاچاق آن شرایط به مراتب سخت تر شده است.

 


وی با بیان این‌که ماده مخدر صنعتی شیشه 10 برابر هروئین مخرب تر است، خاطر نشان کرد: سال گذشته 5/3 تن مواد مخدر و 15 کارگاه تولید شیشه در آذربایجان شرقی کشف و 38 باند تولید و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شد، 65 درصد زندانیان، 55 درصد طلاق، 30 درصد کودک آزاری و 25 درصد قتل ها به نوعی مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات