۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۱۱۷۱۶
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری 17 محفل انس قرآنی با حضور قاری مصری در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان امسال 17 محفل انس با قرآن با حضور محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری در شهرهای مختلف این استان برگزار می شود.
جلسه هماهنگي برگزاري محافل انس با قرآن در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح پنج شنبه در نشست هماهنگی برای برگزاری محافل انس با قرآن که با حضور حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و شماری دیگر از مدیران و مسؤولان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به این که در ماه رمضان امسال 9 قاری برجسته مصری به دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری محافل انس با قرآن به ایران سفر کرده اند، اظهار داشت: احمد شحات احمد لاشین، عادل الباز، محمود الشمیس، محمد قطب الطویل، عبدالناصر حرک، محمد شرف الدین، محمد المحمود المریجی، متولی عبدالعال و فاروغ ضیف 9 قاری مصری هستند که در محافل انس با قرآن شهرهای مختلف کشور در ماه رمضان به قرائت قرآن خواهند پرداخت.

 

وی اضافه کرد: در استان خراسان شمالی نیز بر اساس برنامه 17 محفل انس با قرآن کریم با حضور محمد قطب الطویل و مردم روزه دار در شهرستان های مختلف برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در شهرهای خراسان شمالی از هجدهم تیر ماه مصادف با یازدهم رمضان آغاز می شود و به مدت پنج روز تا بیست و دوم تیر ماه برابر با پانزدهم رمضان ادامه خواهد داشت.

 

به گفته وی این قاری مصری از هفتم تا بیست و پنجم ماه مبارک رمضان علاوه بر خراسان شمالی در استان های تهران و کردستان نیز به اجرای برنامه در محافل انس با قرآن می پردازد.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: در این راستا احمدشحات احمد لاشین در بازه زمانی مزبور در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری و اصفهان در محافل انس با قرآن روزه داران شرکت می کند.

 

وی اظهار داشت: همچنین عادل الباز، دیگر قاری برجسته مصری در این ایام در استان های تهران، یزد، هرمزگان، همدان و کرمانشاه، علی محمود الشمیس در استان های فارس، تهران، ایلام، خراسان جنوبی و البرز و عبدالناصر حرک هم در استان های گلستان، مازندران، گیلان، تهران، البرز و کرمان در جمع عاشقان قرآن کریم به تلاوت این کتاب آسمانی خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: علاوه بر این محمد شرف الدین، از قاریان مصری دعوت شده به ایران هم در این مدت با حضور در استان های قزوین، تهران، خراسان جنوبی، بوشهر، البرز، سمنان و قم در محافل انس با قرآن روزه داران این استان ها شرکت می کند.

 

وی اظهار داشت: در این راستا محمدالمحمود المریجی، از قاریان به نام مصری در استان های مرکزی، لرستان، تهران، سیستان و بلوچستان و شهر آبادان به تلاوت آیات وحی خواهد پرداخت و متولی عبدالعال، دیگر قاری برجسته و بین المللی مصری نیز در محافل انس با قرآن شهر تهران به اجرای برنامه می پردازد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تأکیدات فراوان در زمینه تلاوت قرآن کریم علی الخصوص در ماه مبارک رمضان، افزود: ماه رمضان ماه بهار قرآن و باز شدن درهای رحمت و مغفرت الهی بوده و می بایست همه از فرصت این ماه نهایت استفاده را بکنند.

 

وی با تأکید بر حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در محافل انس با قرآن، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در امامزاده های شاخص و برخی از مساجد محوری شهرهای استان در حال برگزاری است و مردم روزه دار می توانند همه روزه پیش از نماز مغرب و عشاء و ضیافت افطار با حضور در این اماکن مقدس در برنامه های جزء خوانی قرآن کریم شرکت کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات