۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۷۱۷
با حضور قاری مصری؛

محافل انس با قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با حضور قاری مصری محافل انس با قرآن کریم در چهار شهرستان استان برگزار می شود.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به دعوت از قاری مصری برای حضور در محافل انس با قرآن کریم آذربایجان غربی گفت: امسال محافل انس با قرآن کریم در شهرستان های شوط، مهاباد، ارومیه و خوی با حضور قاری مصری برگزار می شود.

 

وی افزود: " احمد شحات احمد سید" قاری مصری است که هفتم و هشتم ماه مبارک رمضان با حضور در جمع مردم مؤمن و روزه دار استان به تلاوت قرآن کریم می پردازد.

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه ریزی ها برای برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری، محافل انس با قرآن نیز با حضور قاریان بین المللی، ملی و استانی در ایام رمضان برگزار می شود.

 

وی افزود: امسال برگزاری 10محفل انس با قرآن کریم به صورت رسمی برنامه ریزی شده است که علاوه بر آنها پیش بینی می شود محافل انس با قرآن کریم در مساجد و حسینیه ها نیز برگزار شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سال گذشته عادل الباز السید، قاری مصری هفتم و هشتم رمضان در پنج محفل انس با قرآن در شهرهای مختلف آذربایجان غربی حضور یافت و به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداخت.

 

وی گفت: مساجد جامع چایپاره، شوط، اشنویه، بقعه شیخ نوایی خوی و قرار گاه حمزه سیدالشهدا و مسجد بازارباش ارومیه مکان هایی بود که سال گذشته میزبان محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری بود.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه از برنامه های شب های قدر در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: مراسم شب های قدر با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشور و استان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: مراسم شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان در امامزادگان غریب حسن ارومیه، محمد و ابراهیم و سراج الدین ارومیه، سید بهلول و میرهادی خوی و برگشاد و اسحاق سلماس برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در سایر بقاع متبرکه و امامزادگان با توجه به فاصله با شهر برگزاری مراسم شب قدر برای یک شب برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: قرائت دعا، مناحات، اطعام روزه داران بر اساس نیت واقفان، پاسخگویی به شبهات دینی با حضور مبلغان اعزامی از قم و بومی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و مراسم شب های قدر از جمله برنامه های طرح ضیافت الهی است./936/ت303/ب

ارسال نظرات