۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۱۱۷۲۸
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه زنجان:

طلاب زنجان به دوره بصیرت سیاسی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان با اشاره به برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای طلاب در طول تابستان، گفت: یکی از این دوره‌ها حضور طلاب در دوره بصیرت سیاسی در تهران است.
حجت الاسلام ناصر

حجت‌الاسلام علی ناصر، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای طلاب در طول تابستان خبر داد و اظهار داشت: معاونت تهذیب برنامه های مختلفی برای طلاب در طول تابستان طراحی کرده است.

 

وی در ادامه افزود: از مهم ترین دوره ها، دوره حفظ 45 روزه قرآن کریم، دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و همچنین دوره تربیت مربی قرآنی و روخوانی است که هر سه دوره به صورت متمرکز در استان همدان برگزار می شود که البته این دوره سال گذشته در زنجان برگزار شد و در کنار این دوره ها، دوره های دیگری مانند دوره تکمیلی مشاوره برای طلابی که قبلا در این دوره ها حضور داشتند و همچنین دوره بصیرت سیاسی، برگزار خواهد شد.

 

معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه زنجان در ادامه تعطیلات تابستان را بهترین ایام برای کسب تخصص های مختلف دانست و گفت: طبیعتا دوره تعطیلی تابستان یک فرصت استراحت است که دورس نیز تعطیل می شود ولی بنا به گفته بزرگان درس حوزه تعطیلی بردار نیست بنابراین این ایام فرصت مناسبی است تا طلاب بتوانند آشنایی بیشتری با قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشند همچنین اوقات فراغت آنها بیهوده هدر نرود، چون برخی از طلاب بی جهت و بدون هیچ استفاده ای تابستان را به سر می برند که واقعا ایام طلایی خوبی برای ارتقای سطح معلومات و مهارت ها است.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه داشتن بصیرت سیاسی را برای طلاب یک امر مهم قلمداد و تصریح کرد: مطمئنا حضور در این دوره ها اثر گذار خواهد بود ولی به نظر بنده نمی توان به صرف حضور در یک دوره یک هفته ای کسی را با بصیرت دانست بلکه باید از طول مدت دوره به نحو احسن استفاده کرده و بعد از بازگشت به حوزه در بین دوستان آن را ترویج دهند و خود نیز بر آن مداومت کند که در این صورت اثر گذار خواهد بود چون امروز داشتن نگاه بصیرتی به جامعه برای طلاب ضروری است.

 

وی در پایان از عدم استقبال طلاب از این دوره انتقاد کرد و ابراز داشت: آن انتظاری که از طلاب و معاونین محترم تهذیب داشتیم میسر نشد و کم کاری صورت گرفته است، اما ابتدا طلاب استقبال خوبی می کنند ولی بعد از مطرح شدن پرداخت هزینه ای ناچیز برای حضور در دوره، جا می زنند؛ ولی در کل استقبال خوبی صورت نگرفته و شرکت کنندگان در دوره ها کمتر از 50 نفر است.

 

گفتنی است؛ دوره بصیرت سیاسی بعد از ماه مبارک رمضان از 20 مرداد ماه به مدت یک هفته در شهرستان دماوند استان تهران برگزار خواهد شد./949/ت302/ب4

ارسال نظرات