۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۷۶۳
آیت الله ناصری:

فرهنگ انتظار تأثیر فراوانی در سلامت جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری با اشاره به خصوصیات منتظران واقعی، گفت: منتظر واقعی چون اعتقاد به حضور و نظارت امام زمان بر اعمال افراد دارد مرتکب گناه و خطا نمی شود و این مسأله تأثیر بسیاری بر سلامت جامعه دارد.
درس اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان - اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، ظهر امروز در سخنرانی خود در مسجد کمر زرین اصفهان، لحظه افطار را فرصت مناسبی برای طلب آمرزش از درگاه الهی خواند و تصریح کرد: زمین هرگز از خلیفه خدا خالی نشده است و نخواهد شد، همواره خلیفه های خداوند روی زمین حضور داشته اند، خلیفه خداوند در عالم وجود امام زمان است.

 

وی با اشاره به این‌که عالم وجود محدود به منظومه شمسی و کره و زمین نیست خاطر نشان کرد: قبل از حضرت آدم مخلوقات بسیاری در روی زمین ساکن بوده اند که در روایات متعددی به آنها اشاره شده است و برخی از آنها خلفای خدا روی زمین بوده اند و پس از خلقت انسان نیز همین روند ادامه داشت و حضرت آدم نخستین خلیفه خدا از نسل انسان روی زمین بوده اند.

 

آیت الله ناصری، امام زمان(عج) را برخوردار از روح ملکوتی ذکر کرد و گفت: امام زمان از آن جهت که از روح القدس برخوردار است هرگز دچار غفلت نمی‌شود و به خواب نمی رود و همواره شاهد و ناظر اعمال انسان است، تمام اعمال انسان تحت نظارت است و کسی که بیشتر به خودسازی و عبادت بپردازد بیشتر مورد رضایت امام زمان است و بیشتر به امام نزدیک می شود.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با اشاره به این که غیبت امام زمان به معنای نبودن امام نیست، ابراز داشت: غیبت امام به این معناست که ما توانایی شناخت و درک حضور حضرت را نداریم وگرنه امام زمان همه جا حاضر و ناظر ما هستند، انتظار برای منتظرین ثواب بسیاری دارد و بهترین اعمال را پیامبر انتظار فرج معرفی کردند.

 

وی شرط قرار گرفتن در ردیف منتظرین حقیقی را ترک گناه دانست و تصریح کرد: منتظر ظهور در حقیقت پیرو یکی از مهمترین و اصلی ترین عقاید شیعه است، در فرهنگ انتظار این مسأله اهمیت دارد که امام زمان زنده هستند و به عالم وجود اشراف تام و کامل دارند، حضرت ولیعصر عدل را در جهان حکمفرما می کنند و حکومت عدل الهی را که تا کنون در جهان برپا نشده است را برپا می کند.

 

آیت الله ناصری فرهنگ انتظار را مفید برای جامعه ذکر کرد و گفت: کسی که منتظر حقیقی باشد به خاطر اعتقادی که نسبت به مسأله ظهور و حضور امام زمان دارد مرتکب جرم و گناه و اعمال ناروا نمی شود و وقتی که گناه و فساد در بین افراد وجود نداشته باشد جامعه از تمام ابعاد صحت و سلامت خود را حفظ می کند./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات