۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۱۱۸۲۳

دیدار رییس دانشگاه الزهرا با رییس دانشگاه اسلامی اوگاندا

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه الزهرا(س) در دیدار با احمد کاوساسنگندو ضمن تأکید بر همکاری‌های متقابل دو دانشگاه، همکاری بین دانشگاه‌های اسلامی را ضروری دانست.
آرم جامعه المصطفي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، خانم خزعلی، رییس دانشگاه الزهرا(س) با حضور در دانشگاه اسلامی اوگاندا با ریس و تعدادی از مدیران ارشد این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

احمد کاوسا سنگندو، رییس دانشگاه اسلامی اوگاندا در این دیدار خطاب به طرف ایرانی خود، گفت: دانشگاه اسلامی اوگاندا، در سال 1988 و تنها با حضور  80 دانشجو تشکیل شد و اکنون بالغ بر 11 هزار دانشجو دارد.

 

 

وی افزود: این دانشگاه دارای 6 دانشکده‌ی اصلی تعلیم و تربیت، مطالعات اسلامی و زبان عربی، هنر و علوم اجتماعی، مدیریت، علوم و حقوق است و تا کنون بیش از 12 هزار دانشجو فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف داشته است.

 

 

وی در ادامه گفت: دانشگاه اسلامی اوگاندا توسط سازمان کنفرانس اسلامی تأسیس شده است و در آن غیر از دانشکده‌ی مطالعات اسلامی و زبان عربی که دروس آن به زبان عربی ارایه می‌شود، سایر دانشکده‌ها از زبان علمی، یعنی انگلیسی استفاده می‌کنند.

 

 

احمد کاوسا سنگندو ادامه داد: در این دانشگاه 70 درصد دانشجویان را مسلمانان تشکیل می‌دهند و 30 درصد مابقی نیز از سایر ادیان هستند. اما تمامی دانشجویان به صورت الزامی باید درس مقدمه بر اسلام و دو واحد زبان عربی را بخوانند.

 

 

وی کیفیت بالای آموزش در دانشگاه اسلامی اوگاندا را دلیل استقبال دانشجویان از این دانشگاه دانست.

 

 

در ادامه دکتر خزعلی، رییس دانشگاه الزهرا(س) نیز بر لزوم همکاری دانشگاه‌های اسلامی در جهان اسلام تأکید و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نقش زنان در جامعه افزایش پیدا کرده و آموزش زنان رشد ویژه‌ای داشته است؛ به طوری که 60 درصد دانشجویان ایران را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

 

 

وی در ادامه توضیح داد: دانشگاه الزهرا(س) ویژه‌ی بانوان و در سال 1343 تأسیس شده است. این دانشگاه با وسعتی معادل 14 هکتار، افزون بر فضای فیزیکی مناسب، دارای 10 دانشکده از جمله فیزیک و شیمی، ریاضیات، علوم زیستی، ادبیات، تربیت بدنی، علوم اجتماعی و مدیریت، هنر، روان‌شناسی و علوم تربیتی، الهیات و فنی مهندسی و همچنین پژوهشکده‌ی زنان است.

 

 

خزعلی ادامه داد: دانشگاه الزهرا (س) دارای 350 عضو هیأت علمی است که بیش از دو سوم این تعداد را اساتید زن تشکیل می‌دهند. اکنون این دانشگاه بیش از 10 هزار دانشجو در اکثر رشته‌ها دارد. بیش از 40 درصد این دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

 

 

 

 

در این دیدار که با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، در محل دانشگاه اسلامی کامپالا برگزار شد، سیده سوسن مرندی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی و اکبر توحیدلو، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا نیز حضور داشتند./993/د103/س

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات