۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۱۱۸۸۰
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

حامیان تروریست‌ها در حال خودکشی هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت با اشاره به شرایط بغرنج منطقه، لبنان را در معرض خطر جدی دانست و به حامیان تروریست در منطقه هشدار داد که این امر به مثابه خودکشی است.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، خطیب جمعه مسجد امام حسین(ع) منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته، ایجاد تفاهم و توافق بین جریان‌های مختلف سیاسی لبنان را ضرورتی غیرقابل انکار خواند و با اشاره به افزایش جرم و جنایت در این کشور به دلیل مشکلات اجتماعی، گفت: لبنان باید با برخورداری از پارلمان و رییس جمهوری کارآمد و دلسوز در راستای رفع مشکلات و پایان دادن به بحران‌های داخلی گام بردارد.

وی با اشاره به افزایش اقدامات گروه‌های تروریستی در منطقه و تلاش آنان برای ایجاد خلل در روند سیاسی کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: لنبان با توجه به شرایط منطقه با خطر اساسی مواجه است و در معرض فروپاشی قرار دارد.

 

قبلان، با تاکید بر اینکه وضعیت به وجود آمده در منطقه موجودیت همه را با خطر مواجه می‌کند، افزود: پول‌های نفتی و نقشه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی فضا را برای افزایش درگیری‌های طایفه‌ای و فتنه‌های مذهبی فراهم کرده است تا به واسطه این درگیری‌ها برخی کشورها تضعیف شوند و نتوانند به نقش منطقه‌ای و بین المللی خود ادامه دهند.

 

این عالم لبنانی ادامه داد: کشورهایی که با حمایت از تروریست‌ها دست به این بازی خطرناک زده‌اند به گونه‌ای در حال خودکشی هستند و خود نیز گرفتار حماقت آنان می‌شوند.

 

وی همزیستی طیف‌های مختلف جامعه در لبنان و سایر کشورها را تنها راه موجود برای مقابله با اندیشه‌های افراطی عنوان کرد و گفت: با توجه به بی سابقه بودن این حجم از تروریسم و خشونت در منطقه، ملت‌ها باید با اقدامی اساسی و با کنار گذاشتن اختلافات جزیی به مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بپردازند، مردمی که روزانه به دست اشغالگران صهیونیست به از خانه‌هایشان رانده می‌شوند و به قتل می‌رسند./983/ب902/د

ارسال نظرات