۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۱۱۹۳۷
آیت الله ناصری:

امتحانات الهی میزانی برای سنجش ایمان و صداقت افراد است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، امتحانات الهی را وسیله ای برای خودشناسی انسان ذکر کرد و گفت: مسؤولین در آخرت باید پاسخگو باشند که چگونه به وظایف خود در حیطه مسؤولیتی که بر عهده داشتند عمل کرده‌اند.
آيت الله ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، ضمن تصریح بر علم خداوند به تمام وقایع هستی از زمان خلقت تا روز قیامت خاطرنشان کرد: امتحانات الهی برای آگاهی خدا نسبت به انسان نیست بلکه هدف از آزمایشات خدا علم ما نسبت به خود و آگاهی از مراتب ایمان خودمان است.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: امتحانات الهی میزانی برای سنجش ایمان و صداقت افراد است، مسلمان بودن و شیعه بودن دلیل بر بخشودگی همه گناهان نیست و صرف این‌که شخصی مسلمان و یا شیعه است سبب نمی‌شود تا گناهان وی بخشوده شود بلکه ایمان زبانی و بدون عمل هیچ سودی ندارد و آزمایشات الهی است که مشخص می کند چه کسی دارای مراتب بالاتری از ایمان است.

 

وی عملکرد انسان در مواجه شدن با امتحانات الهی را ملاک برای جهنمی یا بهشتی شدن افراد دانست و گفت: یک امتحان الهی موجب شد تا تفاوت بین هابیل و قابیل مشخص شود، ریاست و مال دنیا یکی از مهم ترین و بزرگ ترین امتحانات الهی است و با مال دنیا است که انسان سنجیده می شود و عیار ایمان افراد در مسائل مالی تعیین می شود.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان اغنیا را وکلای خداوند برای رسیدگی به امور فقرا ذکر کرد و افزود: افراد توانمند باید فقرا را یاری کنند و این آزمون الهی است برای این افراد، انسان باید بنده خداوند باشد نه بنده دنیا و ریاست و مال دنیا، اموال و پست و مقام و ریاست برای انسان وظایفی در پی دارند.

 

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت عمل به وظایفی که مسؤولین تقبل کرده اند اظهار کرد: کسی که پست و سمتی به دست می آورد باید مواظب باشد که حق کسی را از بین نبرد و به وظایفی که بر عهده دارد با دقت تمام و درستی عمل کند، مسؤولین باید در آخرت پاسخگوی مسؤولیت خود باشند و حق را به ذی حق برسانند در غیر اینصورت در آخرت نمی توانند پاسخی به جهت اعمال خود و وظایفی که بر عهده داشتند بدهند./1304/پ202/ب

ارسال نظرات