۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۱۱۹۴۷
امام جمعه قطیف عربستان:

اختلاف افکار نباید به جنگ مسلحانه مبدل شود

خبرگزاری رسا - امام جمعه قطیف عربستان نسبت به شیوع بیماری‎های فکری در بین مسلمانان و مومنان هشدار داد و بیان داشت که افراد و گروه‎های با افکار مریض خود درپی ضربه به اسلام هستند.
حجت الاسلام  حسن صفار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد، به وضعیت اسفبار معنوی بین مومنان منطقه اشاره کرد و گفت: ما در زمانی زندگی می‎کنیم که بی احترامی به حقوق معنوی دیگران در بین مومنان شیوع پیدا کرده است.


وی در بررسی علت های شیوع  مشکلات معنوی در بین مومنان بیان داشت: تعدد افکار و دیدگاه در موارد بسیاری سبب به جریان افتادن مشکلات معنوی بسیاری در بین مومنان شده است.


این عالم بحرینی افزود: متاسفانه برخی از افراد و گروه‎ها بر خلاف افکار صحیح دینی حرکت می‎کنند و به جای مناظرات فکری به جنگ با سلاح روی آورده‎اند.


وی کافر دانستن مسلمانان به دلیل اختلاف افکار را ناصحیح خواند و اظهار داشت: اختلاف دیدگاه و افکار نباید سبب خروج طرف‎های مقابل از دین و حلال دانستن خون آن‎های شود.


امام جمعه قطیف عربستان ادامه داد: فعالیت گروه‎های منحرف فکری به گونه‎ای صورت گرفته شده است که حتی صدای ناله‎ مراجع، علما، فقها،‌ سخنرانان و مفکران بسیاری را در آورده است.


وی استفاده ناصحیح از شبکه‎های اجتماعی را یکی دیگر از مسیر‎های شیوع بیماری فکری در بین مسلمانان و مومنان خواند و گفت: افراد و گروه‎های به ظاهر مسلمان با تهمت،‌ غیبت و دروغ پردازی در شبکه‎های اجتماعی سعی در نابودی مسلمانان حقیقی را دارند./994/ب902/د

ارسال نظرات