۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۱۲۰۴۰
حجت الاسلام والمسلمین هشترودی:

لقمه حرام موجب قساوت قلب و مانع سلامتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین موسوی هشترودی در مراسم محفل انس با قرآن کریم ارومیه گفت: لقمه حرام موجب قساوت قلب در افراد شده و مانع سلامتی می شود.
لقمه حرام موجب قساوت قلب و مانع سلامتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید طه موسوی هشترودی، استاد اخلاق حوزه ظهر امروز در مراسم معنوی محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در مسجد امام خمینی (ره) سپاه شهداء آذربایجان غربی رمضان را فرصت بسیار مغتنم از جانب خداوند متعال برای بندگان خواند و تأکید کرد: باید از فرصت رمضان برای تمرین بندگی و کسب معارف الهی بهره برد.

  

وی با اشاره به تواضع مراجع تقلید و علماء هنگام قرائت قرآن بیان داشت: دلیل عدم وجود این تواضع در ما توجه نداشتن به لقمه است باید توجه داشت که خوردن غذای حلال و ممانعت از خوردن حرام موجب رستگاری می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین هشترودی اظهار کرد: لقمه حرام موجب قساوت قلب در افراد شده و مانع سلامتی می شود.

 

استاد اخلاق حوزه با اشاره به مقدمات استجابت دعا متذکر شد: دعاکردن و استجابت دعا نیازمند مقدماتی است که باید رعایت شود چراکه بر این اساس حرام موجب عدم پذیرش توبه می شود.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین هشترودی ترک دروغ، غیبت، بهتان و پشیمانی، تصمیم به ترک گناه، انجام واجبات ترک شده، ترک حرام و نیز ادای نماز و روزه قضا از جمله موارد پذیرش توبه در افراد است.

 

وی به آثار و برکات روزه‌داری اشاره و در مذمت روزه‌خواری گفت: روزه‌خواری در حالت کلی امری حرام بوده که هتک حرمت این مسئله در حالت علنی دو چندان می‌شود.

 

گفتنی است، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری" احمد شحات احمد سید" در مسجد امام خمینی (ره) سپاه شهداء آذربایجان غربی برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور پر شور کارکنان سپاه شهداء آذربایجان غربی، جمعی از مسؤولان و روحانیون همراه بود،" احمد شحات احمد سید" به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداخت.

  

قرائت قرآن حافظ خردسال و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

 

در ادامه مراسم از خادمان قران و عترت و نفرات برتر مسابقات قرآن استانی و کشوری بسیج استان تجلیل به عمل آمد./936/پ203/ب

ارسال نظرات