۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۱۲۱۱۳
سازمان بین‌المللی «آیفکس» مطرح کرد؛

استفاده ابزاری بحرین از تهمت «توهین به پادشاه» برای سرکوب مخالفان

خبرگزاری رسا ـ سازمان بین‌المللی دفاع از آزادی بیان «آیفکس» تاکید کرد مسؤولان بحرینی در مدت اخیر به میزان زیادی از تهمت «توهین به پادشاه» به منظور ساکت کردن منتقدان و مخالفان سیاسی استفاده می‌کنند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان بین‌المللی دفاع از آزادی بیان «آیفکس» با صدور بیانیه‌ای بازداشت دکتر «سعید السماهیجی» از سوی نیروهای امنیتی منامه را «آخرین حمله از حملات سریالی مسؤولان بحرینی به آزادی بیان» توصیف کرد و افزود: به رغم اینکه السماهیجی اتهامات وارده را رد کرد و وکیل وی توضیح داد که مواضع السماهیجی در چهارچوب آزادی بیان می‌گنجد ولی دادگاه بحرین وی را به یک سال زندان محکوم کرد. دادگاه تجدید نظر نیز این حکم را تایید کرد.


سعید السماهیجی به صورت مسالمت آمیز و در چهارچوب آزادی بیان گفته بود که مسؤولیت (تحولات جاری در کشور) با پادشاه بحرین است.


در بیانیه سازمان بین‌المللی دفاع از آزادی بیان «آیفکس» آمده است: از جمله اتهاماتی که در دادگاه‌های بحرین از آن‎ها استفاده می‌شود عبارتند از «تحریک به دشمنی علیه حاکمیت»، «تحریک به عملیات تروریستی» و «توهین به هیئتی نظامی» و اخیرا از تهمت «اهانت به پادشاه» نیز استفاده شده است./994/ب102/د

ارسال نظرات