۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۱۶۸
پس از 78 روز؛

پیکر شهید بحرینی تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر شهید «عبدالعزیز العبار» عصر یکشنبه با حضور گسترده انقلابیان بحرینی و با برافراشتن پرچم های «یا حسین (ع)» در سنابس تشییع شد.
تشييع پيکر عبدالعزيز العبار در بحرين تشييع پيکر عبدالعزيز العبار در بحرين تشييع پيکر عبدالعزيز العبار در بحرين تشييع پيکر عبدالعزيز العبار در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پیکر شهید «عبدالعزیز العبار» پس از 78 روز از شهادت، ساعت 4:30 بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت محلی با حضور گسترده مردم و خانواده آن شهید در سنابس بحرین تشییع شد.

 

تشییع کنندگان پیکر شهید «العبار» ضمن بر افراشتن پرچم‌های «یاحسین (ع)» بر تداوم انقلاب 14 فوریه تا تحقق کامل خواسته‌های انقلابیان تاکید کردند.

 

بر اساس این گزارش، مراسم تشییع شهید عبدالعزیز العبار در حالی با شکوه و با حضور خیل عظیمی از مردم بحرین تشییع شد که نیروهای نظام بحرین از هیچ تلاشی به منظور جلوگیری از مشارکت مردم در این مراسم دریغ نکردند.

 

جمعیت العمل الاسلامی بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: نظام آل خلیفه به منظور جلوگیری از مشارکت مردم در مراسم تشییع پیکر شهید العبار،‌ مزدوران بیگانه خود را در ورودی‌های «السنابس» مستقر کرده است.

 

پایگاه خبری «صوت البحرین» نیز از احداث پست‌های ایست بازرسی جدید در مسیرهای منتهی به محل تشییع پیکر شهید العبار خبر داد.

 

خانواده شهید «عبدالعزیر العبار» روز سه‌شنبه گذشته ساعتی پس از دریافت گزارش دادستانی کل بحرین مبنی بر تصحیح گواهی فوت فرزندشان و درج علت اصلی فوت ایشان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم که خانواده شهید به صورت رسمی از واحد تحقیقات ویژه دادستانی کل بحرین گزارشی دریافت کرد مبنی بر اینکه عوارض گلوله‌های ساچمه‌ای که به سر و صورت (آن شهید ) اصابت کرده بود، خونریزی مغزی را به دنبال داشته و همین امر از کار افتادن قلب را باعث شده است. پدر شهید عبدالعزیز العبار از محتوای این گزارش آگاه شده و پس از دریافت یک نسخه، آن را امضا کرد.

 

شهید «عبدالعزیز العبار» بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای نیروهای رژیم بحرین به شهادت رسیده بود ولی منامه از درج علت اصلی فوت وی و تحویل دادن پیکر آن شهید امتناع  می‌کرد. خانواده آن شهید اعلام کرده بود که تنها بعد از درج علت اصلی فوت فرزندشان در گواهی فوت، پیکر وی را تحویل می‌گیرند./980/ب102/د

ارسال نظرات