۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۱۲۲۱۹
آیت الله ناصری:

دعا بهترین سلاح مؤمن در برابر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت دعا کردن به درگاه خداوند گفت: انسان باید در هرحال به یاد خداوند باشد و به درگاه خدا دعا کند، برای استجابت دعا باید موانع استجابت را برطرف کرد.
آيت الله محمد ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در سخنرانی خود در مسجد کمرزرین اصفهان، مشغله‌های دنیا را موجب غفلت انسان از خدا ذکر کرد و افزود: انسان در هر حال باید متوجه خدا باشد و اجازه ندهد مشغله‌های دنیا اورا از توجه به خدا باز دارد.

 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: برخی از اعمال و گناهان انسان را به غفلت می‌کشاند از یاد خدا باز می دارد، خداوند همیشه و در همه جا متوجه انسان است، انسان وقتی که اراده کند خداوند به او نزدیک می‌شود، عبادت جنبه های بسیاری دارد ولی بنابر روایات ائمه دعا کردن به درگاه خدا بهترین عبادت است.

 

وی بهترین راه حل مشکلات و گرفتاری های انسان را توسل به درگاه خدا خواند و گفت: خانه خدا دربان ندارد و در آن به روی همگان همیشه باز است اما انسان برای این که بتواند به حاجاتش برسد باید موانع دعا را برطرف کند که گناهان و اعمال ناشایست از مهم ترین این موانع است.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه ضمن تصریح بر این‌که انسان پیش از رسیدن بلایا و مصیبت‌ها باید به درگاه الهی متوصل شود، تصریح کرد: بعد از نماز خداوند یک دعای مستجاب برای انسان قرار داده است، نماز خواندن صحبت کردن با خداوند است و قرائت قرآن صحبت کردن خداوند با بندگان است و برای این‌که دعای انسان پس از نماز مستجاب شود باید نماز شخص با خلوص و توجه باشد.

 

آیت الله ناصری اظهار کرد: انسان نباید به واسطه دعاهایش طلبکار خداوند شود، انسان باید با خدا رفاقت کند که بهترین رفیق خداوند متعال است، دعا کردن و ذکر خدا داشتن در طول شبانه روز بهترین سلاح برای مؤمن در برابر دشمنان و مصیبت‌ها و بلایا و گره گشای مشکلات انسان است و اصرار بر دعا درهای رحمت الهی را به روی انسان باز می‌کند./1304/پ202/ب

ارسال نظرات