۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۱۲۳۳۳
استاد حوزه علمیه بابل:

مسائل سیاسی، نهضت علمی کشور را دچار تزلزل می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، دور کردن فضای علمی و تبدیل شدن دانشگاه ها به باشگاه سیاسی احزاب را خیانت دانست و گفت: نباید نهضت علمی کشور پس از سال ها در نیمه راه دچار تزلزل شود و آنهایی که در توسعه علمی مسؤولیت دارند باید همه توان خود را معطوف به توسعه علمی کشور کنند.
حجت الاسلام بابائيان، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع مردم بخش بابلکنار شهر بابل در مصلای جمعه این بخش به سالروز مسدودکردن دارایی های ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: تحریم های آمریکا نه تنها در این چند سال بلکه از سال 59 با آغاز انقلاب اسلامی آغاز شده است که این نشانه بارز دشمنی با ملت ایران است.

 

وی بیان داشت:  این نشان ازخوی استکباری آمریکا و از عجز مستکبران است که وقتی قدرت مقابله با ایران را ندارند به مسدود کردن اموال و دارایی های مردم مظلوم دست می زنند.

 

استاد حوزه علمیه بابل به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خوی شیطانی آمریکا اشاره و تصریح کرد: آمریکا دزدی است که از دزدیدن خود خجالت نمی کشد و امروز نیز به بهانه های مختلف پول های نفت کشور را نزد بانک های خود مصادره کرده است.

 

وی افزود: آمریکا به بهانه های مختلف در صدد خوی سلطه جوی خود به ملت ما است و در حال حاضر نیز صد میلیون دلار از پول نفت کشور ما را در خارج از کشور مصادره و بلوکه کرده است.

 

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که  آمریکا هیچ گاه با ملت و انقلاب اسلامی ایران سر آشتی نخواهد داشت، گفت: ایران اسلامی هیچ گاه به دلیل درنده خویی آمریکا با وی دست همکاری نمی دهد و به واسطه استکبار ستیزی ملت ما سر تسلیم در مقابل هیچ ابرقدرتی فرود نمی آورد.

 

وی  ضمن تقدیر از رسانه هایی که الگوی مقاومت را در کشور ترویج می کنند، خاطرنشان کرد: قلم به دستان و رسانه هایی که در صدد حفظ عزت ملت هستند و باعث عزت و سربلندی مردم جامعه و سبب پیشرفت جامعه و ارتقا فرهنگ جامعه می شوند، ستودنی و قابل تقدیر هستند.

 

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از برخی رسانه ها که رفتاری مغایر با منافع ملی و دینی کشور دارند، گفت: شخص مزدوری که از قلم خود علیه منافع کشور استفاده کند مستحق مجازات است زیرا هنر باید برای نجات کشور استفاده شود، باید آزادی قلم در چهارچوب قرآن باشد.

 

وی افزود: شایسته است قلم به دستان طوری قلم به دست گیرند که باعث عزت و سربلندی ملت باشد نه این که به عنوان سربازان پیاده دشمن منافع دشمنان را در کشور تأمین کنند.

 

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به سخنان مهم اخیر مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه ها تصریح کرد: حرکت علمی کشور، موضوع اساسی برای آینده کشور، جامعه و دنیای اسلام است و باید در ابتکارات و فن آوری ها بهترین باشیم تا کشورهای دیگر از ما الگو برداری کنند.

 

وی علم را قدرت مهم در دنیا دانست و قدرت کشورهای بزرگ را به لحاظ در خدمت گرفتن علم بیان و خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند دشمن می خواهد ما پیشرفت علمی نداشته باشیم تا ما را کشور ضعیف به دنیای دیگر معرفی کنند و به همین دلیل باید روز به روز بر قدرت علمی خود بیافزاییم.

 

امام جمعه بابلکنار دور کردن فضای علمی و تبدیل شدن دانشگاه ها به باشگاه سیاسی احزاب را خیانت دانست و گفت: نباید نهضت علمی کشور پس از سال ها در نیمه راه دچار تزلزل شود و آنهایی که در توسعه علمی مسؤولیت دارند باید همه توان خود را معطوف به توسعه علمی کشور کنند.

 

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین نقشه های دشمن جلوگیری از پیشرفت علمی کشور است و متأسفانه بعضی از اساتید مزدبگیر، به بهانه های مختلف دانشجویان نخبه را به خارج از کشور می فرستند تا ملت ایران از دانش آنها بهره نگیرد.

 

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که چرا دانشگاهی که باید محور علم باشد باید بسوی رکود برود، گفت: باید با افرادی که مانع پیشرفت علمی می شوند برخورد جدی شود، دانشگاه باید در اختیارکسانی باشد که عاشق پیشرفت علمی بوده نه کسانی که دنبال پسرفت علمی هستند.

 

وی به مطالب مطرح شده در مذاکرات 5+1 از سوی کشورهای غربی برای توقف پژوهش و تعطیلی کلاس های دانشگاهی مربوط به دانش هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران پنج خط قرمز را برای مذاکره تعیین کرده که یکی  حق غنی سازی و کسب دانش هسته ای برای ملت ایران است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که آمریکا حق ندارد برای ملت ما تعیین  تکلیف کند، تصریح کرد: ملت ما حاضر نیست این همه توانمندی علمی خود رابه راحتی هزینه مستکبران کند و کرسی های علمی خود را با بهانه گیری های آنها تعطیل کند.

 

وی بیان داشت: مذاکرات تنها در چهارجوب موضوع هسته ای قابل حل خواهد بود و  وارد کردن مسائل دیگر از جمله صنعت موشکی و هوا فضای ایران در این مذاکرات قابل قبول برای ملت ما نیست.

 

امام جمعه بابلکنار بابل به حفظ ماهیت آب سنگین اراک تاکید کرد و اظهارداشت: ماهیت آب سنگین اراک منشأ توسعه دانش هسته ای و فن آوری است، ملت ایران به راحتی دست از آب سنگین اراک برنمی دارد.

 

وی  خط قرمز دیگر ملت را در مذاکرات هسته ای را موضوع تحریم ها برشمرد و گفت: آمریکا ملت و مسؤولان ما را نشناخته است و آنها بدانند که ملت ما زیر چتر فریب آمریکا نمی روند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات