۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۱۲۳۳۶
معاون حوزه علمیه آمل:

نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند مدیریت جهادی است

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند مدیریت جهادی است، تصریح کرد: حجاب سبب سلامت جامعه است و در صورت نبود آن سبب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد.
معاون حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نورالله براری، معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در جلسه ستاد حجاب و عفاف شهرستان آمل با اشاره به این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند اعتقادی ارزنده نسبت به آن است، گفت: اگر مسؤولان اعتقادی به این امر نداشته باشند برگزاری صدها سخنرانی و همایش ها هیچ گونه تأثیری نخواهد گذاشت و نمی تواند در راستای دستیابی به اهداف اثرگذار باشد.

 

وی با اشاره به این که اگر خودمان را بسازیم جامعه ساخته می شود، بیان داشت : اگر نفس خودمان راتربیت کنیم می تواند تأثیر دوچندان بررفتار فرزندان، بستگان و همسایگان داشته باشد.

 

معاون حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند مدیریت جهادی است، تصریح کرد: حجاب سبب سلامت جامعه است و در صورت نبود آن سبب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد.

 

حجت الاسلام براری با بیان این که مسأله حجاب که یک دستور دینی از مسائل مهم جامعه ما است و باید در راستای ترویج آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: امر حجاب با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که باید در راستای ترویج آن با مدیریتی ارزنده و برنامه ریزی سازمان دهی شده وارد شویم.

 

وی، تصریح کرد: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب های شوم مصون داشته و حفظ کند ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است که می تواند اثرات ارزنده ای داشته باشد.

 

معاون حوزه علمیه آمل، افزود: با رعایت حجاب و عفاف بسیاری از انحرافات و خطرات حفظ خواهد شد و مهم تر از همه این که با حفظ حجاب کیان خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماع است در معرض خطر قرار نمی گیرد که در واقع دشمنان ما نهاد خانواده را مورد هدف قرار داده اند.

 

محمد محمدی، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل نیز در این جلسه با بیان این که با برگزاری همایش و سخنرانی ها برای قشری خاصی نمی توان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام برداشته شود که به طور قطع جواب نمی دهد، گفت: برگزاری همایش باید در یک فضای آزاد صورت گیرد تا همگان نسبت به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه پی ببرند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به چاپ هزار پوستر درخصوص حجاب و عفاف و توزیع در شهر، ادامه داد: متأسفانه بعضی ها در کشور از موقعیت ها سوء استفاده کرده و فیلم هایی با هزینه میلیاردی درست می کنند که قسمت های فیلم در نوع پوشش بسیار شرم آور است و با اعتراضات روبرو می شود.

 

وی با انتقاد از مسؤولان فرهنگی کشور که در دادن مجوز کمتر سخت گیری می کنند، تصریح کرد: در شهرهای کوچک جو ناسالمی حاکم است که اگر کاری را بر اساس قانون مجوز صادر کنیم از سوی هنرمندان تحت فشار هستیم که در تهران چنین مجوزی را صادر می کنند، اما شما نمی کنید.

 

محمدی با تاکید بر این که باید در راستای ترویج فرهنگ والای اسلامی اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، بیان داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است باید بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تحقق سبک زندگی دینی حرکت کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات