۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۱۲۳۴۷
به دلیل تحولات اخیر عراق؛

سفر علمای نجف به ایران لغو شد/ درس خارج حوزه نجف در تابستان دایر است

خبرگزاری رسا ـ استادان درس خارج حوزه علمیه نجف اشرف، تابستان امسال در این شهر باقی مانده و به فعالیت‎های علمی و تبلیغی ادامه می‎دهند.
آيت الله محمد سند از علماي بحرين آيت الله آل راضي مسجد و منبر تدريس امام در نجف مسجد و منبر تدريس امام در نجف مسجد و منبر تدريس امام در نجف مسجد و منبر تدريس امام در نجف آيت الله آل راضي و آيت الله سند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، در حالی که استادان دروس خارج حوزه علمیه نجف اشرف، هر سال در تعطیلات تابستان به ایران سفر می کردند و با حضور در شهرهای مقدس قم و مشهد به زیارت حرم اهل بیت(س) می رفتند، امسال به دلیل اوضاع امنیتی و بحرانی عراق و نیاز این کشور به حضور علما و دفاع از کشور از این سفر خودداری کرده و در عراق حضور دارند.

 

شیخ هادی آل راضی و شیخ محمد سند از جمله این علما هستند که امسال ترجیح دادند در نجف اشرف باقی مانده و به فعالیت دینی و تبلیغی بپردازند.

 

به گزارش رسا،‌ آیت الله آل راضی در شرایط کنونی عراق به صورت روزانه در دفتر حضور خود حضور دارد و با مردم دیدار می کند، به علاوه اینکه مجلس سخنرانی ماه مبارک رمضان نیز در دفتر وی برقرار است. همچنین برنامه بحث و گفت وگوی علمی با حضور طلاب و استادان حوزه در ماه مبارک رمضان در دفتر آیت الله آل راضی برگزار می شود.

 

آیت الله سند نیز علاوه بر درس خارج که هر روز ارائه می کند، در روزهای پنجشنبه و جمعه در دفتر خود برای دیدار مردمی حضور می یابد.

 

گفتنی است علما و مراجع عراق از روزهای ابتدایی حمله وحشیانه گروهک تروریستی داعش به این کشور، رهبری مدافعان حرم و مبارزان با تروریست ها را بر عهده دارند. اعلام فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی و حمایت مراجع و علمای نجف اشرف از این حکم و همچنین راه اندازی گروه های مقاومت طلاب برای حضور در صف مبارزان و تبلیغ جهاد و مقابل هبا ظلم و صدور بیانیه ها و سخنرانی های متعدد در تبیین پشت پرده تحولات اخیر از مهمترین فعالیت های علما در روزهای اخیر بوده است.980/ب902/ک

ارسال نظرات