۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۱۲۳۵۹

حکم انحلال شورای اسلامی علمای بحرین تأیید شد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که صدور حکم تعطیلی بالاترین نهاد شیعیان در این کشور بیانگر دشمنی رژیم حاکم با ملت، و جنگ این رژیم با دین و اعتقادات مردم است.
شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت دادگستری بحرین، اعلام کرد: دادگاه اجرایی وابسته به دادگاه تجدید نظر بحرین، حکم منحل کردن شورای اسلامی علما را تایید کرد و مقر این شورا باید تعطیل شود.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، این اقدام رژیم حاکم را به منزله بالاترین حد از استبداد دانست که پا را از حد و مرزها فراتر نهاده و در مخالفت با شیعیان بحرین، به جنگ دین و اعتقادات مردم و حتی در زمینه فریضه دعا برخاسته است.


این جمعیت تاکید کرد: چنین عملکردی، نشان می‎دهد که رژیم حاکم، ساده ترین اصول منطقی را نیز از دست داده و به این ترتیب، فاقد هرگونه حق حکومت داری در بحرین است.


جمعیت الوفاق بحرین خاطر نشان کرد: هرگاه رژیم حاکم به اقدامات خود، رویکردی طایفه‎ای و گروهی می‎بخشد و به مبارزه با شیعیان کشور می‎پردازد، بیش از پیش، نقاب از چهره واقعی خود بر می‎اندازد. این رژیم هرچند سعی می‎کند اقدامات خود را در مجلس به تصویب برساند و به آن‎ها وجهه قانونی ببخشد، اما مردم دیگر فریب آن را نمی‎خورند و به دنبال نجات کشور از چنگ این رژیم هستند.


جمعیت الوفاق، منحل کردن شورای اسلامی علمای بحرین را ادامه اقدامات ضد دینی رژیم حاکم در زمینه منهدم کردن 38 مسجد و تعرض به ده‎ها مسجد و حسینیه دانست و کوچاندن شیخ حسین نجاتی پس از ابطال شناسنامه‎اش را نمونه بارز این رویکرد طایفه‎ای رژیم برشمرد.


جمعیت الوفاق گفت: رژیم حاکم بحرین در حال اداره جنگ با اکثریب شیعیان بحرینی است، اکثریتی که خواهان بازپس گیری حق قانونی مشارکت در اداره کشور بر اساس قانون اساسی است.


الوفاق تاکید کرد که احکام صادر شده علیه شورای اسلامی علمای بحرین، قانونی نبوده بلکه سیاسی است و نشان دهنده ناکامی رژیم حاکم در برابر مطالبات دموکراسی خواهی مردم بحرین است./994/ب102/د

ارسال نظرات