۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۱۲۳۸۳
جند خبر کوتاه فرهنگی از اصفهان؛

وقف زمینی به ارزش 120میلیون تومان در نجف آباد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد با اشاره به وقف زمینی در نجف آباد گفت: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی کریمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد اظهار داشت: محترم عربیان، این بانوی خیراندیش نجف آبادی قطعه زمین خود را با مساحت 330متر مربع را وقف جلسات اهل بیت نمود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: این موقوفه در نجف آباد، بلوار آیت الله ایزدی واقع شده است و این موقوفه با نیت احداث حسینیه حضرت علی اکبر(ع) وقف شده است

حجت الاسلام کریمی گفت: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر یک میلیاردو 200 میلیون ریال برآورد شده است.

ثبت نام 570 نفر قرآن آموز در شهرستان فریدن در طرح ملی حفظ

فرشید هاشمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن اظهار داشت: تعداد قرآن آموزان ثبت نامی در طرح ملی حفظ قرآن کریم سال 93 بیشتر از سهمیه ابلاغی از سوی سازمان است.

وی تصریح کرد: براساس تفاهم نامه ی منعقد شده فی مابین اداره کل اوقاف و سازمان بسیج دانشجویی سپاه صاحب الزمان(عج) جهت تبلیغ و ثبت نام قرآن آموزن در طرح ملی حفظ قرآن، سه نشست تخصصی با کلیه پایگاههای بسیج شهرستان فریدن بزرگ برگزار شد.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: سهمیه ابلاغ شده از سوی اداره کل اوقاف به این اداره تعداد 500 قرآن آموز بوده ولی خوشبختانه بالغ بر 570نفر تا کنون ثبت نام نموده ایم.

وی افزود: مراسم افتتاحیه طرح ملی حافظان قرآن کریم با هماهنگی بسیج ناحیه بوئین و میان دشت، ادارات آموزش و پرورش و کانون قرآنی که خود متولی این طرح نیز می باشد برگزار شد.

وقف یک واحد تجاری به ارزش 600 میلیون ریال در تیران

حجت الاسلام حمزه نیکو سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: واقفی خیراندیش یک واحد تجاری را با نیت تأمین هزینه های حسینه شهر تیران وقف کرد.

وی تصریح کرد: حاج مصطفی خدادادی تمتمی ششدانگ از واحد تجاری خود را با مساحتی بالغ بر 12 مترمربع وقف نمود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: ای موقوفه با نیت تأمین هزینه ها و مخارج حسینیه قدیم شهر تیران و کرون وقف شده است و ارزش ریالی این موقوفه بالف بر 600 میلیون ریال برآورد شده است..

حجت الاسلام نیکو گفت: براساس وقف نامه منعقد شده و طبق نظر واقف خیراندیش تولیت این موقوفه برعهده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران می باشد.

ضریح مطهر امامزاده بی بی زینب روستای یزدل در شهرستان آران و بیدگل رونمایی شد

قصابی رییس هیأت امنای آستان امام زاده بی بی زینب (س) در آیین رونمایی از ضریح امامزاده بی بی زینب گفت: این ضریح مطهر که به طرح ضریح امام رضا(ع) است در مدت یک سال با بیش از 500 میلیون ریال کمک خیران ساخته شده است.

وی افزود: این ضریح با اسکلت فلز و قلم‌زنی روی مس و برنج و با استفاده از 100 گرم طلا و 100 گرم نقره ساخته شده است.

قصابی گفت: این ضریح که با آیات قران و اشعار محتشم کاشانی مزین شده به طول سه وعرض دو متر وارتفاع 190 سانتی‌مترساخته شده است.

اجرای طرح قرآنی 1448 در کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان نطنز

علی مشربی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: این طرح در راستای پرداختن به امر حفظ آیات موضوعی قرآن کریم به عنوان یک ارزش اسلامی و ترویج باورها و رفتارها در جهت تحقق شعار سال و زمینه سازی جهت دست یابی به منویات رهبر معظم انقلاب  در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح قرآنی 1448 در تابستان سال جاری و در 10 جلسه آموزش حضوری 2 ساعته و 26 ساعت آموزشی غیرحضوری برای شرکت کنندگان اجرا می‌شود.

مشربی خاطرنشان کرد: مهم ‌ترین محتوای آموزشی این طرح قرآنی، حفظ 76  آیه و عبارت قرآنی در دو بخش باورها و رفتارهای اجتماعی با موضوع خداباوری، قرآن باوری، الگو شناسی، دشواری‌های زندگی، معاد باوری، دشمن شناسی، رفتارهای مطلوب و نامطلوب فردی، رفتارهای مطلوب و نامطلوب اجتماعی می باشد./939/د101/ب

ارسال نظرات