۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۱۲۳۸۶
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی:

حضرت خدیجه نخستین بانوی مجاهدت‌کننده همراه رسول اکرم بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی است که در رکاب پیامبر اکرم (ص) مجاهدت کرد و همه ناملایمات را به جان خرید تا مسیر ترویج احکام الهی هموار شود.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) شخصیت تأثیرگذار و بانویی عفیف، دارای اخلاق شریفه در صدر اسلام بود و در بین اقوام یگانه و ممتاز بود، به طوری که بانوان باید شخصیت وارسته و سخاوتمندی ایشان را الگو قرار دهند.

 

وی افزود: تعدادی از بانوان امروزه زندگی تجملاتی و اشرافی گری را پیش گرفته اند، حال آن که باید در راستای الگو برداری از بانوان فرهیخته ای مانند حضرت خدیجه (س) گام بردارند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: سیره حضرت خدیجه (س) سبب تمایز او از دیگر زنان قریشی شده بود، به همین جهت در دوره جاهلیت به طاهره معروف شد و همین لقب برای شرف و افتخار او کافی است.

 

وی با اشاره به این که فضائل و مقامات حضرت خدیجه (س) بدون اسباب و علت نیست، عقل و عنایات و الطاف الهی، ریشه فضائل و مقامات اوست، اضافه کرد: اموال ایشان کلید شکست محاصره اقتصادی پیامبر و یارانش بود، او مواد مصرفی را چند برابر قیمت واقعی می خرید تا این که سال های محاصره اقتصادی با سلامت و رهایی امت سپری و حیله قریش با شکست و ناکامی مواجه شد.

 

حجت الاسلام فخری به نقش حضرت خدیجه (س) در پیشبرد اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه (س) همه اموال خود را در راه پیشرفت، نشر اسلام و موقعیت پیغمبر اسلام (ص) انفاق کرد، تا جایی که هنگام رحلت پارچه ای برای کفن نداشت.

 

وی به جمله ابن اسحاق در شأن حضرت خدیجه که گویای همکاری و صداقت او در پیشبرد اسلام که می‌گوید " خدیجه یاور صادق و با وفای پیامبر (ص) بود و مصیبت ها به دنبال رحلت خدیجه و ابوطالب بر پیامبر سرازیر شد "، اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) در برابر هجوم ناملایماتی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل می شد، به معنای واقعی کلمه سدی بلند و مستحکم بود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه با تأکید بر این که احترام حضرت محمد به خدیجه (س)، به خاطر عقیده و اعتقاد او به توحید بود، افزود: کرم، سخاوت، عفت و پاکدامنی وی او را شایسته لقب «بانوی بانوان قریش» قرار داد.

 

وی اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی است که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد و در رکاب وی مجاهدت کرد و همه ناملایمات را به جان خرید تا مسیر ترویج احکام الهی هموار شود.

 

حجت الاسلام فخری تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) دوشادوش رسول خدا (ص) در همه صحنه ها حضور داشت و در غربت ها، مشکلات و فراز و نشیب ها پیامبر اکرم (ص) را کمک کرد.

 

وی با بیان این که این بانوی بزرگوار منشأ اثرات فراوانی در دین اسلام بوده و از موثرترین افراد در ترویج و درخشندگی اسلام محسوب می شود، ادامه داد: بانوان باید همیشه در صحنه باشند و بدانند حضور در صحنه سبب قوام، رشد و تعالی اسلام می شود و برکت فراوانی به همراه دارد./1302/ت302/ب

ارسال نظرات