۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۱۲۸۱۶

ولایت سنی داعش در کویت برپا شد

خبرگزاری رسا ـ گروه تروریستی داعش که در رؤیای تأسیس خلافت اسلامی در سراسر جهان است، برپایی ولایت سنی داعش به ریاست نماینده سابق پارلمان این کشور را اعلام کرد.
وليد الطباطبايي سرکرده داعش در کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ولید الطباطبایی نماینده سابق پارلمان کویت که دشمنی شدیدی با تشیع دارد و همواره به مراجع تقلید شیعه به ویژه حضرت آیت الله سیستانی توهین کرده است، پس از بیعیت با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، ریاست شاخه این گروه تروریستی در کویت را برعهده گرفت.

 

داعش با اعلام خبر برپایی ولایت سنی در کویت، ولید الطباطبایی را به عنوان رییس این ولایت برگزید. این در حالی است که طباطبایی چندی پیش با ابوبکر البغدادی بیعیت کرده و اظهار داشته بود که با همه توان از بغدادی فرمان می پذیرد.

 

برپایی ولایت داعش در کویت پس از آن صورت گرفت که پیروان این گروه تروریستی به رهبری الطباطبایی با نیروهای امنیتی درگیر شدند. آنها که بی اعتنایی دولت را مشاهده کردند، روز گذشته از برپایی ولایت سنی کویت در چارچوب دولت به اصطلاح خلافت اسلامی داعش خبر دادند.

 

داعشی های کویت پس از اعلام برپایی ولایت کویت و آغاز جمع آوری کمک های مالی برای حمایت از نظامیان این گروه تروریستی، به برخی سازمان های دولتی حمله ور شده و آنها را به آتش کشیدند.

 

طباطبایی پیش از این نیز به جمع آوری کمک های مالی برای تروریست های سوری پرداخته بود. مسؤولان کویتی به شدت از گسترش فعالیت های تروریستی در این کشور واهمه دارند./980/ب902/د

ارسال نظرات