۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۲۱۲۸۴۴

آیت الله قبلان خواستار برگزاری کنفرانس «حمایت از فلسطین» در ایران شد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از رییس جمهور ایران خواست در راستای حمایت از ملت فلسطین کنفرانسی اسلامی را در خاک ایران برگزار کند.
شيخ عبدالامير قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجلس برگزار شد، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی منطقه همواره به مظلومان و مستضعفان منطقه صدمه وارد کرده است، گفت: جای شکی نیست که این رژیم اشغالگر با وجود همه داشته های خود از صحنه روزگار محو می‌شود.

 

وی جنایت‌های وحشیانه این رژیم در نوار غزه که به شهادت ده‌ها نفر و زخمی شدن صدها تن از مردم فلسطینی انجامیده است را محکوم کرد و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید سرزمین‌های اشغالی را به مردم فلسطین پس داده و صهیونیست‌ها را به همان جایی که از آن آمده‌اند، بازگرداند.

 

این عالم لبنانی خواستار اقدام جدی و سریع اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی شد و افزود: هیچ کس حق سکوت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی را ندارد بلکه همگان باید تلاش خود را برای مصون داشتن مقدسات اسلامی از گزند صهیونیست‌ها به کار گیرند.

 

آیت الله قبلان با تاکید بر لزوم دوری از هرگونه فتنه و آشوب در جهان اسلام و سعی در متحد ساختن امت اسلامی، گفت: کشورهای اسلامی متشکل از اهل تسنن ، شیعیان ، مسیحیان و پیروان سایر مذاهب است که باید با اتحاد و یکپارچگی از تجزیه و تقسیم آن‌ها جلوگیری شود.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به تلاش‌های رییس جمهور ایران به منظور کمک کشورهای اسلامی به ملت فلسطین، خواستار برگزاری کنفرانسی اسلامی در خاک ایران از سوی  حجت الاسلام حسن روحانی شد. /983/ب903/د

ارسال نظرات