۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۱۲۹۲۳
با رای اعضای شورای عالی؛

آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه شد/ تمدید دو ساله مدیریت آیت الله حسینی بوشهری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی با رای اعضای شورای عالی حوزه به مدت یکسال به عنوان دبیر جدید شورای عالی انتخاب و معرفی شد.
آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتخابات سومین سال از دوره ششم شورای عالی حوزه های علمیه برگزار و طی آن آیت الله مرتضی مقتدایی به عنوان دبیر انتخاب شد.

 

حجت الاسلام نواب مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تصریح کرد: شورای عالی هر ساله برای دبیران اول و دوم و هیات رییسه انتخابات دارند.

 

وی بیان کرد: روال قانونی بر این است که انتخابات برای دبیر اول،‌ دبیر دوم و امنای مالی انجام می شود و در این دوره( سومین سال از دوره ششم) آیت الله مقتدایی به عنوان دبیر اول انتخاب شدند.

 

حجت الاسلام نواب با بیان این که آیت الله استادی با وجود اصرارهای مکرر برای دبیری کاندیدا نشدند، گفت: با کاندیدا نشدن آیت الله استادی، اعضای شورای عالی آیت الله مقتدایی که پیش از این به عنوان دبیر دوم ایفای مسؤولیت می کرد را به عنوان دبیر اول و آیت الله سید محمد غروی را به عنوان دبیر دوم شورای عالی انتخاب کردند.

 

وی بیان کرد: از ابتدای دوره ششم شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله استادی با رای اعضا مسؤولیت دبیر اولی شورا را عهده دار بودند و البته در حال حاضر نیز به عنوان عضو فعال هستند و در جلسات حضور می یابند.

 

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه درباره دلایل کناره گیری آیت الله استادی نیز گفت: ایشان در جلسه چیزی در این باره بیان نکردند، اما به نظر می رسد که کسالت، خستگی و بالا رفتن سن علت انصراف ایشان باشد.

 

حجت الاسلام نواب همچنین از تمدید ریاست آیت الله بوشهری در مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مدت دو سال دیگر از سوی شورای عالی حوزه های علمیه خبر داد.

 

گفتنی است، آیت الله مرتضی مقتدایی همچنین نایب رییسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را عهده دار است و پیش از آیت الله حسینی بوشهری مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور را بر عهده داشت. /924/ت302/ج

ارسال نظرات