۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۱۳۳۵۳

دومین جلسه از سلسله نشست‌های روز جهانی قدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جلسه از سلسله نشست‌های روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان با موضوع «روز قدس و امام خمینی(ره)» در مؤسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا برگزار شد.
مسجد الاقصي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین جلسه از سلسله نشست‌های روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان با موضوع «روز قدس و امام خمینی(ره)» عصر سه‌شنبه بیست و چهارم تیرماه در مؤسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا برگزار شد.

براساس این گزارش در این نشست حسین شیخ الاسلام، مشاور رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان این‌که امام خمینی(ره) اندیشه ظلم ستیزی و ضد اشعالگری را تولید کردند که نتیجه آن درخواست نابودی اسراییل بود، افزود: یکی از نخستین مراجع تقلیدی که استفاده از وجوهات در قضیه فلسطین را پذیرفتند، امام خمینی(ره) بودند.

وی با اشاره به این‌که برای امام خمینی(ره) روز قدس، روز همه مستضعفین است، بر ضرورت جهانی سازی روز قدس تأکید کرد و خواستار ایفای نقش و وظیفه فعالان این عرصه در زمینه جهانی سازی روز قدس به‌خصوص در روزنامه‌های خارجی شد.

دبیر کنفرانس بین‌المللی انتفاضه فلسطین ادامه داد: قدم‌هایی در جهت طرح تجزیه منطقه و جهان اسلام با جنگ سوریه برداشته شد اما درایت ملت سوریه، ایستادگی بشار اسد، پشتیبانی جمهوری اسلامی، همکاری روسیه و چین و به‌ویژه شرکت مردم سوریه در انتخابات مانع از موفقیت این طرح شد.

مشاور رییس مجلس در امور بین‌الملل القاعده، طالبان و داعش را گروه‌های دست ساز CIA  دانست و گفت: داعش از دل القاعده بیرون آمده است.

شیخ الاسلام طرح مصر مبنی بر آتش بس بین اسراییل و حماس را بزرگ‌ترین خیانت دانست و اظهار داشت: مصر همان خواست اسراییل را به‌عنوان آتش بس اعلام کرد.

وی با بیان این‌که اسراییل در حمله به غزه از شرایط منطقه استفاده کرده است، گفت: مشخص شد اسراییل بیش از هشت روز نمی‌تواند زیر موشک باران دوام بیاورد و یکجانبه اعلام آتش بس کرد.

وی در تبیین دلیل عدم اقدام آمریکا علیه داعش و عدم تحویل جنگنده‌های F16 به عراق با وجود دریافت پول آن، گفت: ملک عبدالله از جان کری خواست تا وقتی نوری مالکی ساقط نشده، به داعش حمله نکنند و آنها پذیرفتند.

بر پایه این گزارش ارائه آخرین اخبار تحولات فلسطین به همراه تحلیل توسط کارشناسان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

جلسات هم اندیشی مؤسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا طی 17 سال اخیر به شیوه‌های گوناگون برگزار شده که در آخرین دوره از این جلسات که از سال گذشته آغاز شده، تلاش می‌شود تا در دو بخش به آخرین وضعیت فلسطین اشغالی پرداخته شود.

این گزارش می‌افزاید: دومین جلسه از سلسله نشست‌های روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان با موضوع «روز قدس و امام خمینی(ره)» به‌همت مؤسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا و با همکاری دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری برگزار شد.

این گزارش حاکی است سومین جلسه از سلسله نشست‌های روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان با موضوع «جایگاه روز قدس در اندیشه‌های امام خمینی(ره)» با سخنرانی حجت‌الاسلام حمید روحانی و شعرخوانی علیرضا قزوه روز سی و یکم تیرماه در مؤسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا به نشانی تهران ـ میدان انقلاب ـ خیابان کارگر شمالی ـ خیابان فرصت شیرازی ـ پلاک 16 برگزار می‌شود./956/پ202/ج

ارسال نظرات