۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۱۳۵۵۳
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی؛

کرسی‌های تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسامی آذربایجان غربی گفت: در طول ایام ماه مبارک رمضان کرسی های تلاوت برگزار می شود به گونه ای که آیاتی منتخب از قرآن مجید از سوی قاریان ممتاز قرآنی تلاوت و سپس معانی و مفاهیم این آیات بازگو می شود.
قرآن مجيد

اسماعیل خیری، مسؤول دارالقرآن سازمان تبلغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: با قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان مراسم جمع خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی ارومیه و در برخی از شهرستان ها از جمله تکاب، نقده و خوی آغاز شده است که به صورت زنده نیز از شبکه استانی پخش می شود.

 

وی افزود: در طول ایام ماه مبارک رمضان کرسی های تلاوت برگزار می شود به گونه ای که آیاتی منتخب از قرآن مجید از سوی قاریان ممتاز قرآنی تلاوت سپس معانی و مفاهیم این آیات بازگو می شود.

 

مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این است تا شرکت کننده در مراسم کرسی تلاوت افزون بر استفاده از صوت زیبای آیات قرآنی از معانی و مفاهیم آن نیز بهره مند شود.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر مسابقه پیامکی بهار قرآن از طریق شبکه استانی سیما و رادیو استانی پخش می شود به گونه ای که روزانه سوالاتی از آیات قرآن مطرح می شود و در صورت پاسخگویی به سوالات بسته های فرهنگی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به شرکت کنندگان اهدا می شود.

 

خیری با بیان این که در این بسته فرهنگی گنجینه 6 جلد کتب قرار دارد، گفت: یک جلد قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، مفاتیح الجنان، دیوان حافظ و رساله مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای کتب موجود در این بسته است.

 

وی به ویژگی‌های این مسابقه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: فردی که می خواهد به سوالات پاسخ دهند ابتدا باید به قرآن و آیه مورد نظر ‌رجوع کرده و بعد از تلاوت و مطالعه معنی آن، پی به جواب سوال ببرد.

 

مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: سوالات مسابقه پیامکی بهار قرآن به گونه ای انتخاب شده است که افراد شرکت کننده باید به قرآن مراجعه کنند تا بتوانند پاسخ صحیح را بیابند که مراجعه به قرآن و تدبر در آن مهم ترین هدف این طرح بود.

 

وی در ادامه به دیگر طرح های سازمان اشاره کرد و گفت: مسابقات تسنیم و تلاوت از دیگر طرح های استانی است که ثبت نام آن از اواخر تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

 

خیری اظهار داشت: مسابقه تسنیم ویژه کارکنان دولت و دستگاه های فرهنگی است که سومین دوره برگزاری آن در استان است.

 

وی در ادامه به مسابقه تلاوت اشاره کرد و افزود: در مسابقه تلاوت عموم مردم می توانند شرکت کنند که این طرح امسال با رویکرد جدید در رشته های حفظ و قرائت است.

 

مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقات در اوایل شهریور ماه سال جاری و مرحله کشوری آن در اواخر مهر ماه برگزار خواهد شد./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات