۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۱۳۵۹۲

انتقاد شدید یکی از علمای سنی عراق نسبت به برگزاری کنفرانس تروریستی در اردن

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق برگزاری کنفرانسی با حضور تروریست‎های مخالف نظام سیاسی این کشور در اردن را به شدت محکوم کرد.
خالد الملا، رييس جمعيت علماي اهل سنت عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ خالد الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در پیامی از برگزاری کنفرانسی با حضور بازماندگان حزب بعث، گروه ترویستی داعش و سایر گروه های تروریستی در اردن به شدت انتقاد کرد.

 

در این پیام آمده است: چنین کنفرانس هایی توهین به همه ملت عراق به ویژه شهروندان اهل تسنن به شمار می آید، چرا که ما را نزد افکار عمومی به عنوان حامیان این گروه های تروریستی نشان می دهد. این در حالی است که ما بارها برائت اهل سنت را از گروه های تروریستی اعلام کرده ایم.

 

وی افزود: این کنفرانس و کنفرانس های مشابه سبب برانگیخته شدن فتنه مذهبی می شود و به هیچ وجه نمی تواند مشکلی از مشکلات عراق را حل و فصل سازد.

 

شیخ خالد الملا بر لزوم پایبندی همگان به قانون تأکید کرد و اظهار داشت: قانون اساسی عراق که با آرای ملت به تصویب رسید، می تواند همه مشکلات را حل کرده و مطالبات مردمی در برخی استان ها را بر اساس مبانی قانونی، شرعی و انسانی برآورده سازد.

 

این عالم سنی ادامه داد: توسل به سلاح و حمایت از گروه های مسلح و تکفیری نظیر داعش کاملا غیرقانونی و شرعا حرام است و مورد پذیرش معاهده های بین المللی نیز قرار ندارد. دولت باید با همه توان در برابر این پدیده ایستادگی کند.

 

وی برپایی این همایش در اردن را محکوم کرد و گفت: اردن با برگزاری چنین کنفرانس هایی درصدد گسترش خشونت و کشتار میان شهروندان عراقی است و مبانی روابط دوستانه و همسایگی را مورد نقض قرار می دهد.

 

شیخ خالد الملا از دولت عراق خواست بر اساس مواضع سیاسی و دیپلماسی به این اقدام دولت اردن واکنش نشان دهد.

 

گفتنی است اردن که یکی از کشورهای مخالف نظام سیاسی کنونی عراق است کنفرانس 2 روزه ای را با حضور رهبران حزب بعث، گروه داعش، هیأت علمای مسلمان و سایر گروه های تروریستی در امان برگزار کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات