۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۱۳۶۰۴
امام جمعه موقت اردبیل:

کشورهای عربی در نهایت سکوت به مرگ هزاران انسان بیگناه رضایت داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اردبیل، با اشاره به شهادت بیش از 220 نفر از مردم مظلوم غزه در حملات رژیم صهیونیستی، گفت: آنهایی که ادعای خلیفگی عالم اسلام را دارند و سرزمینشان را قلب عالم اسلام می‌دانند، امروز در نهایت خاموشی و سکوت به مرگ هزاران انسان بیگناه رضایت داده‌اند و به پادویی آمریکا و رژیم صهیونیستی افتخار می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با حملات بی‌رحمانه خود مردم مسلمان غزه را زیر بمباران شدید و تهاجم گسترده قرار داده تا زخمی بر پیکره عالم اسلام وارد کند.

 

وی افزود: اگر غرب از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت نمی کرد و در قبال انسان‌های مظلوم و کشتار بیرحمانه آنان عطوفت داشته و حرکتی را انجام می‌دادند امروز بساط رژیم صهیونیستی از روی زمین برداشته می‌شد.

 

حجت الاسلام فروغی، تصریح کرد: جهان اسلام امروز به بلای خانمان‌سوز رژیم صهیونیسم گرفتار آمده که به جرات می‌توان گفت منشا و مبدا تمام فساد و تباهی در روی عالم  این رژیم غاصب است.

 

امام جمعه موقت اردبیل، کشته شدن 220 نفر از مردم مظلوم فلسطین و زخمی شدن هزاران انسان بیگناه را در حملات بیرحمانه اخیر به نوار غزه یادآور شد و گفت: آنهایی که ادعای خلیفگی عالم اسلام را دارند و سرزمینشان را قلب عالم اسلام می‌دانند، امروز در نهایت خاموشی و سکوت به مرگ هزاران انسان بیگناه رضایت داده‌اند و به پادویی آمریکا و رژیم صهیونیستی افتخار می‌کنند.

 

وی به سکوت مرگبار جوامع جهانی را در مقابل جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: رژیم‌های مرتجع منطقه به جای جبهه‌گیری علیه صهیونیسم با تحریک گروه‌های ضد شیعی سعی می‌کنند تا در منطقه آتش‌افروزی کنند که نظیر آن کشتار انسان‌های بیگناه در سوریه و عراق تنها به جرم حمایت از شیعیان است.

 

حجت الاسلام فروغی، با اشاره به حملات زمینی و هوایی رژیم جلاد صهیونیست به سرزمین غزه خاطرنشان کرد: تنها مقاومتی که در این منطقه انجام می‌شود مقاومت جهاد اسلامی و حزب‌الله است و شاگردان حضرت علی (ع) با شجاعت و جسارت در مقابل دشمن غاصب ایستاده اند.

 

امام جمعه موقت اردبیل، با اشاره به فرارسیدن روز قدس افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با درایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نام یوم خشم علیه رژیم صهیونیستی نامگذاری شده است به طوری که روز قدس به حمایت از مردم فلسطین نقطه وحدت سیاسی جهان اسلام است که هیچ وقت کمرنگ نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین و حمایت امت اسلامی از آنان به فروپاشی این رژیم جعلی کمک خواهد کرد و نباید اجازه دهیم تا مستکبران روزگار از غفلت و تفرقه امت اسلامی سوء استفاده کنند.

 

حجت الاسلام فروغی، در بخش دیگری از سخنان خود، به دغدغه های مقام معظم رهبری در مباحث فرهنگی، اشاره کرد و گفت: نباید مصادیق فرهنگی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت قرار گیرد چرا که کوتاهی در این حوزه بزرگترین آسیب‌ را به دنبال خواهد داشت.

 

امام جمعه موقت اردبیل، با اشاره به تفاوت نظام اسلامی با غرب در مبنای اندیشه و تفکر اصالتی افزودا :گر غرب به اومانیسم به عنوان اصالت انسان اعتقاد دارد در مکتب اسلام اصالت به ارزش‌های توحیدی و معنوی است.

 

حجت الاسلام فروغی با تاکید بر اینکه با الهام و تکیه بر طهارت زندگی اهل بیت (ع) می‌توان در زندگی به قداست و پاکی رسید، خاطرنشان کرد: هم نفس شدن با وجود قدسی حضرت علی (ع) و سنخیت یافتن با آرمان مولی‌الموحدین انسان را خدایی می‌کند و همچون امام علی(ع) بشر را به اوج مرتبت الوهیت می‌رساند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات