۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۱۳۶۱۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حضور در راهپیمایی روز قدس تکلیف شرعی هر مسلمان روزه دار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حضور در راهپیمایی روز قدس را تکلیف شرعی هر مسلمان روزه دار دانست و گفت: مردم روزه دار با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس انزجار و براعت خود را از جنایت‌ها صهیونیست غاصب به گوش ملت های مسلمان می رساند و به همگان ثابت می کند که قدس همچنان زنده و پاینده است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، به بیان دغدغه های مهم اهل تقوا پرداخت و اظهار داشت: اهل تقوا و انسان مؤمن هیچ گاه و در هیچ شرایطی از زندگی جهادگونه و روحیه جهادی عدول نخواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که انسان مؤمن از سستی، تنبلی، خمودگی، پژمردگی و سرگرم شدن به زندگی عادی و روزمره به شدت پرهیز می‌کند، به تشریح ویژگی های یک زندگی جهادگونه پرداخت و تصریح کرد: شادابی، نشاط و حاکم شدن روحیه جهادی و استمرار آن در لحظه لحظه زندگی و حتی در مواقع خواب از مصادیق و ویژگی های زندگی جهادگونه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، خودسازی، پاک شدن از آلودگی ها و گناهان و سالم سازی جامعه را نیازمند روحیه جهادی دانست و با تأکید بر این که انسان مؤمن با پژمردگی، تنبلی و بی توجهی به سعادت و کمال نخواهد رسید، به حدیثی از امام صادق(ع) در ارتباط با روحیه جهادی اشاره کرد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) در ارتباط با اوصاف شیعه راستین علوی می فرماید که «همانا شیعه علی(ع) از فرومایگی و فرومایگان به جد می پرهیزد؛ چرا که شیعه علی(ع) در همه عرصه و لحظه ها جهادگر و تلاشگر است و عملش و امیدش در زندگی تنها به خدا است

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ماه رمضان را ماه بندگی و عبودیت و روزه داری در این ماه را توفق بزرگ الهی دانست و تأکید کرد: بکوشیم در این ماه با رعایت تقوای الهی خود را به اوج کمال و سعادت دنیا و آخرت برسانیم.

 

این مقام مسؤول در ادامه 30 تیر ماه روز بزرگداشت مرحوم سید ابوالقاسم کاشانی را یادآور شد و با تأکید بر ضرورت عبرت و درس گیری از زندگی بزرگان تاریخ انقلاب اسلامی تصریح کرد: آیت الله کاشانی عالمی مجتهد و مجاهد بود که در ملی کردن صنعت نفت و بازگرداندن دکتر مصدق به حکومت و مبارزه با رضا شاه نقش کلیدی و اساسی را ایفا کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ابرازداشت: متأسفانه آیت الله کاشانی که مجتهدی فعال در عرصه های انقلاب بود از سوی همان افرادی که به واسطه خود ایشان به قدرت رسیده بودند از صحنه کنار زده شد و عده ای ملی گرا بر روی کار آمدند. 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که کشور همچنان با خطر ملی گراها مواجه است، تصریح کرد: اگر نگاه مکتبی، دینی و فقهی بر جامعه حاکم نباشد به یقین نتیجه آن چیزی جز ایستادن در برابر فقها و ولایت فقیه نخواهد بود.

 

امام جمعه شهرکرد به جمعه آخر ماه رمضان و روز قدس اشاره و خاطرنشان کرد: اهمیت روز قدس امروزه برای مردان و زنان و اهل تقوای و بصیرت ما مسأله ای تبیین شده و مشخص است. 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که مسأله روز قدس تنها مسأله یک ملت مسلمان و خود قدس شریف نیست، تصریح کرد: در این روز مسأله ظلم و ستم بی رحمانه یک غاصب، ستمگر، خون خوار جلاد و یک ستمگر به معنای واقعی کلمه مطرح است که امروز شاهد ستم بی رحمانه آن ها در حق ملت مظلوم فلسطین هستیم.

 

این مقام مسؤول، با اشاره به اهداف شوم استکبار جهانی در شکل دادن حکومت غاصب و ستمکار صهیونیست در خاورمیانه و جهان اسلام، اختلاف افکنی، ایجاد چالش و دودستگی در بین ملت‌ها، مقابله با رشد و تکامل اسلام در جهان و مبارزه با جمهوری اسلامی را مهم‌ترین اهداف دشمنان برای شکل دهی به حکومت غاصب صهیونیست دانست.

 

وی با تأکید بر این که زنده نگه داشتن روز قدس به عنوان یک اصل مهم و مستمر برای ملت های مسلمان مطرح است تصریح کرد: تا وقتی که قدس در دست صهیونیست غاصب و متجاوز قرار دارد و ملت های مسلمان را در منطقه به جان یکدیگر می اندازد روز قدس زنده و پایدار است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام حضور در راهپیمایی روز قدس را تکلیف شرعی هر مسلمان روزه دار دانست و گفت: مردم روزه دار با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس انزجار و براعت خود را از جنایت‌ها صهیونیست غاصب به گوش ملت های مسلمان می رساند و به همگان ثابت می کند که قدس همچنان زنده و پاینده است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: صهیونیست ها با وجود این جنایت گری ها و جلادی ها در منطقه، توخالی و پوچ هستند و چند موشک حماس آن ها را به ترس و واهمه واداشته است و به زودی به برکت مقاومت و ایستادگی ملت های مسلمان شاهد نابودی اسرائیل غاصب و وحدت جهان اسلام در منطقه خواهیم بود. 

امام جمعه شهرکرد از آغاز بیست و یکمین دوره طرح «تقویت مبانی اعقادی و شبهه زدایی دینی» در استان همزمان با فصل تابستان خبر داد و گفت: این طرح از 11 مرداد ماه به مدت یک ماه با موضوع سبک زندگی اسلامی و با حضور چهره ها و اساتید برجسته دینی در استان آغاز خواهد شد.

 

وی چاپ 5 جلد کتاب ارزشمند و غنی از سخنان سخنرانان سال گذشته را دستاورد مهم طرح تقویت سال گذشته عنوان و تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی با عزم ملی و روحیه جهادی و به برکت آشنایی با معارف بلند آن در جامعه حاکم خواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که سخنرانی ها در طرح تقویت مبانی اعتقادی تنها ذهنیت ساز و بیان گر عمق مسأله سبک زندگی است، تداوم بخشیدن به این معارف و مفاهیم در جامعه و خانواده را وابسته به میزان اراده و عزم مردمی در تحقق آن دانست. 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که حاکم شدن سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی کلمه در شهر و استان بستگی به عزم و اراده مردم دارد، خاطرنشان کرد: بنده در امور فرهنگی وظیفه‌ای دارم که این مهم را با برپایی این گونه جلسات محقق کرده ام، حال عمده وظیفه که محقق شدن آن در جامعه است بر عهده شما است.

 

این مقام مسؤول در ادامه خظبه های به آغاز تابستان و چگونه گذراندن اوقات فراغت اشاره و خاطرنشان کرد: شادی در شادی های اهل بیت و حزن در شهادت آن ها جزیی از اعتقادات و باورهای مسلمانان و برگرفته از سبک زندگی اسلامی ما است. 

وی با اشاره به این که ماه رمضان خود یک سبک زندگی اسلامی کامل است بر عبادت، بندگی، جلادادن دل و جان، استغفار، نماز خوانی، کمک به همنوعان، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و مهیا شدن برای لیالی قدر تأکید کرد.

امام جمعه شهرکرد با طرح این پرسش که آیا سبک زندگی رمضانی، ما را بر نشستن سر سفره موسیقی های شاد و لهو در این ماه پر فضیلت دعوت می کند؟ از برپایی برخی مجالس نازیبا با نام جشن های رمضان در استان انتقاد کرد. 

انتقاد از برپایی مجالس شادی و لهو در ماه مبارک رمضان

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که آیا نشستن پای موسیقی که نمی دانیم حلال است یا حرام آن هم در ماه مبارک رمضان جایز است؟ تصریح کرد: آیا ماه رمضان مسلمانان روزه دار بر سر سفره موسیقی دعوت می کند؟ مگر نه این که موسیقی باید تقرب ساز به خدا و عاری از هر گونه گناه و معصیت باشد؟ چرا شاهد برپایی مجالسی دور از شأن سبک زندگی اسلامی در استان بودیم؟

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: متأسفانه برخی به عنوان جمع آوری خیریه و کمک به نیازمندان مجالس موسیقی و شادی های لهو در استان به راه انداختند و عجیب تر از آن برخی از تهران آن مراسم را به عنوان نمونه و شاخص برای ترویج در دیگر شهرها و استان معرفی کردند که این جای بسی تأسف است.

وی در ادامه از برپایی سفره افطاری همزمان با ماه مبارک رمضان ویژه 10 هزار نفر در مصلای حضرت امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: به همت هیأت های مذهبی، مساجد و افراد مجرب فرهنگی در استان سفره افطاری 10 هزار نفری به عنوان یک سنت و حسنه زیبا و ماندگار در استان برپا خواهد شد./9457/پ202/ب2

ارسال نظرات