۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۲۱۳۶۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در گفت وگو با خبرنگاران:

تیم مذاکره مراقب دغل بازی آمریکا باشد/ قانون امر به معروف تا پایان سال عملیاتی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ خطوط قرمز نظام در مذاکرات، گفت: مذاکره کنندگان ما باید پای خطوط قرمزی که رهبری بیان می‌کنند، محکم بایستند.
حجت‌الاسلام آقا تهراني گراميداشت 9 دي در کرمان با سخنراني دکتر آقا تهراني آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در حاشیه مراسم کلنگ زنی مسجد و هیأت فاطمیون قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات ایران و با گروه 5+1، گفت: در مذاکرات هسته‌ای ما داشته‌هایی داریم که باید تیم مذاکره کننده مراقب باشد آنها را از دست ندهد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: عزت ملی از دیگر داشته‌های ما است که نباید آنرا از دست داد.


وی بیان کرد: امروزه علم به عنوان مظهر قدرت غربی‌ها است و به وسیله آن دنیا را تسخیر می‌کنند، از این رو ما نباید علم را از دست بدهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با تأکید بر حفظ خطوط قرمز نظام، اظهار کرد: مذاکره کنندگان ما باید پای خطوط قرمزی که رهبری بیان می‌کنند، محکم بایستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مذاکرات باید به گونه‌ای پیش رود که به ضرر نظام تمام نشود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هوشیاری تیم مذاکره کننده تأکید کرد و گفت: تیم مذاکره کننده باید به گونه‌ای رفتار کنند که تحریفات و دغل بازی‌های آمریکا آنها را گول نزند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از خدا می‌خواهیم که به تیم مذاکره کننده کمک کند تا بهترین کار را انجام دهند.

 

قانون امر به معروف تا پایان سال عملیاتی می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ، افزود: فرهنگ مقوله وسیعی است و انقلاب ما و مردم ما فرهنگی هستند، از این رو باید ابعاد مختلف فرهنگ را شناخت و در این مسأله کار فراوان باید انجام داد.


وی با بیان این‌که در مجلس برای مسأله فرهنگ تلاش زیادی شده است، ابراز کرد: کمیسیون فرهنگی جزء کمیسیون‌هایی است که به صورت جدی در این مسأله کار می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چون رهبری در بحث فرهنگ از همه قوی تر هستند از این رو مطالبات ایشان در رأس کارهای کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قانون صدا و سیما و قانون امر به معروف و نهی از منکر در دست اقدام است، گفت: این دو مسأله جزء کارهای جدی است و باید جایگاه آن در نظام ما مشخص شود و امیدواریم خداوند توفیق دهد که در این زمینه به موفقیت برسیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ادامه داد: کار قانون صدا و سیما در کمیسیون تخصصی تمام شده است و آنرا به هیأت رییسه داده‌ایم تا در نوبت به صحن علنی بیاید.

 

وی با بیان این‌که در مسأله امر به معروف و نهی از منکر یک کمیسیون مشترک بین کمیسیون فرهنگی و کمیسیون قضایی تشکیل شده است، گفت: دوازده قانون از حدود 27 قانون امر به معروف تصویب شده و یک شنبه جلسه بعدی آن است و امیدواریم تا سه شنبه به هیأت رییسه تحویل بدهیم و تا پایان سال عملیاتی شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر الآن هیچ مسؤولی ندارد، افزود: ستادی تشکیل می‌دهیم که متولی اصلی امر به معروف است تا دولت، همه وزارتخانه‌ها و مردم بتوانند در امر به معروف جدی بایستند.

 

وی با بیان این‌که الآن برخی از قوانین مناسب نیست و حتی اگر فردی امر به معروف بکند در برخی از موارد محکوم می‌شود، ابراز کرد: دست قاضی در این مسأله بسته است و همه این موارد و مشکلات در قانون جدید لحاظ شده است./927/پ201/ج

ارسال نظرات