۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۱۳۷۵۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

شب قدر آخرین فرصت برای احیای خویش است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، گفت: بیست و سوم ماه مبارک رمضان سومین شب قدر و آخرین فرصت برای احیای خویش با دم مسیحایی دعا از خداوند متعال و کبریایی است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي امام جمعه سلماس

حجت الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به اعمال مخصوص شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در مفاتیح الجنان بر اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان تأکید شده است که می توان مهم ترین این اعمال را غسل شب احیا، شب زنده داری، صد رکعت نماز، زیارت امام حسین (ع)، خواندن سوره های عنکبوت، روم و دخان، خواندن هزار بار سوره قدر و دعا برای امام زمان(عج) دانست.

 

وی افزود: در شب پایانی قدر هر فردی با دعا، راز و نیاز سعی دارد تا به آرزوها، خواسته ها و اهدافی که در سر دارد دست پیدا کنند که برای رسیدن به این اهداف، عوامل و شرایطی باید مهیا شود تا در سایه آن ها بتوانیم سرعت موفقیت را بیشتر کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در آیات و روایات عوامل متعددی برای موفقیت در ابعاد مختلف زندگی بیان شده است که در میان این عوامل دعا از اهمیت به سزایی برخوردار است که می توان با مدیریت صحیح آن، تحولات بزرگی را در زندگی فردی و اجتماعی خود به وجود بیاوریم که لازم است مدیریت در دعا را با تمام ابعاد معنوی آن آموخت.

 

وی اضافه کرد: سومین شب قدر، شب برقراری ارتباطی مطمئن و یافتن مسیری پاک و روشن برای ادامه حیات بشری است، که می توان از این شب های پر ارزش به شکل خاصی بهره جست.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بیست و سوم ماه مبارک رمضان سومین شب قدر و آخرین فرصت برای احیای خویش با دم مسیحایی دعا از خداوند متعال و کبریایی است.

 

وی با بیان این که امشب حضرت ولی عصر(عج) شاهد بر اعمال مؤمنان است و انشاالله با بهره گیری از دعا و راز و نیازهای خالصانه بتوانیم از نمره قبولی حضرت بهره مند شویم، تصریح کرد: فرصت این شب ها را از دست ندهیم و با شب زنده داری ها ذخیره آخرت خود را پربار سازیم.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: در روز قیامت اعمال نیک به داد انسان ها خواهد رسید و شب های پر فضیلت احیا از جمله شب هایی است که سرنوشت انسان ها در این شب ها تعیین می شود.

 

وی با بیان این که شب قدر فرصت توبه و استغفار از گناهان است، گفت: نزول دفعی قرآن به قلب نازنین پیغمبر اسلام (ص) در شب های احیا اتفاق افتاده و دستور ابلاغ تدریجی آن از طرف خداوند مقرر شده است.

 

حضرت علی فریاد رس مظلومان و مخزن کرامت شفیع مؤمنان است

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به مظلومیت حضرت علی (ع) و شهادت ایشان افزود: علی فریاد رس مظلومان و بینوایان و مخزن کرامت و شفیع مؤمنان است.

 

وی با اشاره به این که امام علی (ع) به صورت ناشناس و شبانه به نیازمندان و فقرا کمک می کرد و شهید در راه نماز و احسان و نیکوکاری است، خاطر نشان کرد: نماز واقعی انسان را از فحشا و منکرات باز می دارد و جامعه را به سوی سعادت و سلامت رهنمون می سازد.

 

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: نمازگزار واقعی خود را از گناه باز می دارد و رانت خواری و رشوه خواری نمی کند و به ناموس مردم خیانت نمی کند.

 

وی با تأکید بر پرهیزگاری و در پیش گرفتن تقوای الهی، ادامه داد: با قبولی نماز در درگاه خداوند سایر اعمال نیکو و خیر پذیرفته می شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی همچنین عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای هر انسان واجب دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر لازمه سالم سازی جامعه بوده و برای هر مسلمان واجب است که در ماه رمضان بیشتر به این فریضه اهمیت دهد./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات