۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۱۳۸۵۴
امام جمعه شهرضا:

توجه به امام زمان سبب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا توجه به وجود امام زمان(عج) را سبب کاهش معضلات اجتماعی دانست و گفت: بر اساس روایات باید هر روز برای سلامتی امام زمان(عج) صدقه بدهیم و از مظلوم واقع شدن و غفلت از وجود ایشان در بین مسلمانان جلوگیری کنیم.
امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا امروز در جمع مردم این شهرستان که در مسجد صدیقه طاهره حضور یافته بودند، گفت: توجه به وجود امام زمان سبب کاهش معضلات اجتماعی می شود.

 

وی گفت: بر اساس روایات باید هر روز برای سلامتی امام زمان(عج) صدقه بدهیم و از مظلوم واقع شدن و غفلت از وجود ایشان در بین مسلمانان جلوگیری کنیم. 

 

حجت الاسلام یعقوبی توفیق کسب آموزش از درگاه الهی را از مهم ترین اهداف عبادی ماه مبارک رمضان بر شمرد و اظهار کرد: بر اساس روایات اگر فردی در این ماه توفیق آمرزش نیافت تنها با حضور در صحرای عرفات می تواند طلب مغفرت کند.

 

وی در ادامه افزود: هیچ سفره ای مانند خوان کرم پروردگار در ماه مبارک رمضان نیست که آمرزش گناهان هدیه و پیشکش آن باشد.

 

امام جمعه شهرضا همچنین ضمن اشاره به روایتی از انس بن مالک تصریح کرد: این صحابی بزرگوار از قول پیامبر اکرم(ص)نقل می کند که اگر کسی از برکات شب قدر محروم شد، این مسأله به منزله محرومیت از تمام خوبی‌ها است.

 

حجت الاسلام یعقوبی افطاری و صدقه دادن را از راههای قرب پروردگار در شب‌های ماه رمضان برشمرد و افزود: اطعام روزه داران و ایتام و فقرا از جمله مواردی است که برای کسب رحمت خداوند و درک شب‌های قدر بیسار مورد تآکید و سفارش قرار گرفته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: متأسفانه در برخی از ادارات مردم معطل و سرگردان هستند و برخی از کارکنان در رسیدگی به امور آنها سهل انگاری می کنند در حالی که اداء حقوق مردم از راههای کسب رحمت خداوند است.

 

امام جمعه شهرضا در پایان ضمن تأکید بر لزوم حفظ وحدت جامعه تصریح کرد: باید مقالات و سخنرانی ها و امور اجتماعی در راستای ایجاد و حفظ وحدت در جامعه باشد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات