۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۱۳۸۸۷
در واکنش به شکایت وزارت دادگستری؛

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین: در انتخابات فرمایشی شرکت نمی‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در اولین واکنش به اقامه دعوی وزارت دادگستری علیه این جمعیت تاکید کرد: در انتخابات فرمایشی شرکت نمی‌کنیم.
شيخ علي سلمان، دبيركل انجمن ملي اسلامي «الوفاق» بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در اولین واکنش به اقامه دعوی وزارت دادگستری علیه این جمعیت در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: اگر هدف از این اقدام، فشار آوردن بر الوفاق است، این جمعیت هرگز در انتخابات فرمایشی تحت فشار و اجبار شرکت نخواهد کرد.


وی افزود: نظام بحرین به صورت مداوم از مواضعش در اخراج سفیر و آقای «توماس مالینوسکی» معاون وزیر خارجه آمریکا عقب نشینی می‌کند و رو به سمت انتقام گیری از الوفاق می‌گذارد. بعد از اخراج مالینوسکی بر همگان روشن شد که قدرت حاکم در بحرین گفت‌‌وگو و اجرای اصلاحات را نمی‌پذیرد و اقامه دعوی علیه الوفاق این موضوع را ثابت می‌کند.


شیخ سلمان با بیان اینکه جمعیت الوفاق در موضوع مطالبه مردم جهت دستیابی به دولت منتخب و پارلمانی با اختیارات کامل و نهادهای عادلانه، امنیت همگانی و دستگاه قضایی مستقل، در کنار ملت بحرین خواهد ماند، تاکید کرد که بحرین نیازمند اصلاحات ریشه‌ای است نه انتخابات فرمایشی در راستای تثبیت علت بحران و به حاشیه راندن ملت.


پیش از این وزارت دادگستری بحرین اعلام کرده بود که به منظور متوقف ساختن فعالیت جمعیت الوفاق به مدت 3 ماه در این کشور اقامه دعوی قضایی کرده است.


مقامات بحرینی ادعا کردند که هدفشان از این توقف، تصحیح وضعیت غیر قانونی این جمعیت است.


وزارت دادگستری بحرین تاکید کرد که  جمعیت الوفاق پس ازبرگزار نشدن 4 کنفرانس عمومی و به دلیل به حد نصاب نرسیدن و عدم پایبندی به مواد اجرایی آن، صلاحیت قانونی خود را از دست داده است./994/ب102/د

ارسال نظرات