۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۱۳۹۶۵

تأکید حجت الاسلام طاهری بر ضرورت تقویت همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران بر ضرورت همکاری بیشتر مدارس با حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش باید بستری را برای همکاری دو جانبه میان مدارس و حوزه علمیه فراهم کند.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه در ساری با بیان این که آموزش و پرورش یک سرمایه ملی است که آینده کشور به سرنوشت آن وابسته است، گفت:  آموزش و پرورش باید بستر را برای حضور چهره های اثرگذار روحانی در مدارس فراهم کند.

 

حجت الاسلام طاهری بر ضرورت همکاری بیشتر مدارس با حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش باید بستری را برای همکاری دو جانبه میان مدارس و حوزه علمیه فراهم کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: باید گروه های فرهنگی تبلیغی که در مدارس مازندران فعالیت دارند؛ زیر مجموعه ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه قرار گیرند تا برنامه ها هدفمند و منسجم اجرا شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران گفت: در برنامه کلان آموزش و پرورش تنها راه ادامه تحصیل،دانشگاه معرفی شده و اشاره به حوزه علمیه به عنوان مرکز تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد نشده است که این امر باید اصلاح شود.

 

وی با تأکید بر بهره گیری بیشتر از توان حوزه های علمیه در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بنیادین نیازمند بهره گیری از توان روحانیان است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر جامعه ای به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط است، تصریح کرد: آموزش و پرروش سازمانی زنده است و به عنوان یکی از ارکان های نظام اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

 

وی با بیان این که اگر بخواهیم کشوری مقتدر و آباد داشته باشیم، نیازمند نظام آموزشی مناسب هستیم، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش دینی باید در اولویت برنامه های متولیان دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

وی به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در ارتقا بخشی اندیشه های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش از این سرمایه های معنوی غافل شود، دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

 

حجت الاسلام طاهری، طلاب حوزه های علمیه را پیشگام در تبلیغ احکام اسلامی معرفی کرد و گفت: باید از توان و  ظرفیت طلاب و روحانیان در مناطق نهایت استفاده شود.

 

وی، همچنین بر تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: تقویت ارزش های دینی و اسلامی در مدارس با حضور روحانیان امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران نیز در این نشست بیان داشت: آموزش و پرورش و حوزه علمیه دو نهاد مقدسی هستند که دارای پتانسیل های  بالایی جهت همکاری و تعامل با یکدیگر هستند.

 

وی افزود: ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه چند سالی است که فعالیت می کند، اما متأسفانه یک سامانه منضبط و مدون و تعریف شده برای این همکاری وجود ندارد و ما شاهد جزیره ای عمل کردن برخی گروه های تبلیغی در مدارس هستیم.

 

ججت الاسلام غفاری تصریح کرد: هدف ما این نیست که گروه هایی که با عنوان های مختلف صادقانه در مدارس برای دانش آموزان فعالیت می کنند را زیر سؤوال ببریم بلکه هدف ما این است که سامانه همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه خواهران و برادران  را جهت استفاده نظامند و اثرگذار از ظرفیت های متقابل برای دست یابی به اهداف تحولی آموزش و پرورش با رویکرد تربیت مبتنی بر آموزه های دینی راه اندازی کنیم تا همه فعالیت ها در یک جا متمرکز شده و فعالیت دینی مدارس منسجم و برنامه ریزی شده اجرا شود.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: در نهادینه کردن ارزش ها و باورهای دینی نباید به حواشی و تفسیر به رأی ها توجه شود؛ زیرا آنچه برای ما اهمیت دارد، تربیت میلیون ها دانش آموز هستند که می توانند علَم دین را در دست بگیرند و عزت دینی و ملی ما را در جامعه و جهان برافراشته نگه دارند.

 

وی گفت: در حال حاضر که دشمن شبانه روز و ثانیه به ثانیه به صورت مدون برای از بین بردن اعتقادات مذهبی و ارزش های دینی فعالیت می کند نباید آهسته و بدون برنامه حرکت کرد.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در این جلسه بیان داشت: ساماندهی همکاری حوزه  های علمیه و آموزش و پرورش جهت استفاده از ظرفیت بالای طلاب در مدارس و همچنین قانونمند کردن حضور حوزویان در آموزش و پرورش ضروری اسن

 

محمد شعبانی افزود: در سامانه همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه باید ظرفیت ها، امکانات  و همچنین لیست انتظارات  این دو نهاد از یکدیگر اعلام  شود؛ همچنین نحوه حضور طلاب در مدارس و نوع و چگونگی تعامل مدارس با حوزویان آسیب شناسی شود./1312/پ202/ب1

ارسال نظرات